Oferte locuri de munca top

În pregătire lucrări pe râul Dâmbovița, de peste 100 mil. euro

S

Proiectul de HG privind aprobarea obiectivului de investiții Punerea în siguranță a lucrărilor Hidrotehnice pe râul Dâmbovița aval acumulare Lacul Morii –NH Tânganu Municipiul București, județul Ilfov și județul Călărași a fost supus dezbaterii publice de Ministerul Mediului, Apelor Pădurilor.

Valoarea obiectivului de investiţi este de peste 483 milioane lei și a fost deja avizată în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe. Finanţarea obiectivului se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Lucrările de amenajare se vor întinde pe o lungime de 26,50 km. Vor începe de la Lacul Morii, vor traversa capitala pe direcţia NV – SE, vor străbate teritoriile oraşului Popeşti – Leordeni şi ale comunei Glina din județul Ilfov unde, pe malul drept, este amplasată staţia de epurare a apelor uzate (SEAU Glina), apoi pe teritoriul comunei Cernica din județul Ilfov şi ajunge până la Nordul Hidrotehnic Tânganu.

Lacul Morii a fost construit între anii 1985 – 1987 pentru folosinţa S.C. Electrocentrale S.A. – CET Grozăveşti, pentru producerea de energie electrică de la priza Dn1400 amplasată pe malul drept, pentru irigarea a 1805 ha prin intermediul sistemului Chitila – Chiajna – Bragadiru, pentru piscicultură în cuveta lacului pe o suprafaţă de 241 ha în regim natural fără furajare și pentru atenuarea undelor de viitură din amonte. Conform planului de apărare împotriva inundaţiilor al Municipiului Bucureşti, acumularea Lacul Morii face parte din linia a III-a de apărare şi ultima a Capitalei.

Podurile de la Operă și Hașdeu- necorespunzătoare!

Reamenajarea râului Dâmbovița este o necesitate având în vedere faptul că biefurile create pe regularizarea râului Dâmboviţa în municipiul Bucureşti, au, conform standardelor în vigoare, o capacitate de transport insuficientă – cca. 45 mc/s. Acest fapt se datorează secţiunii necorespunzătoare pe care o au podurile de la Operetă şi Haşdeu şi în special cele 4 casete de sifonare amplasate sub planşeul şi pasajul rutier de la Unirea. În plus rosturile pereelor de protecţie din beton armat sunt deteriorate, necesitând, în vederea asigurării unei etanşeităţi corespunzătoare, refacere. Din cauza pragurilor din dreptul nodurilor hidrotehnice prevăzute pentru pozarea stavilelor de tip clapetă şi a canivourilor edilitare, nu se pot efectua spălări hidraulice eficiente ale biefurilor. La majoritatea biefurilor nu sunt condiții de acces pentru utilajele de întreținere, reparații sau intervenții. Mai mult, dacă s-ar impune efectuarea unor lucrări de întreţinere, reparaţii sau intervenţii, sistemul constructiv al amenajării nu permite golirea independentă a câte unui bief. Acest lucru se poate realiza numai cu oprirea completă a debitelor râului aval de barajul Lacul Morii şi cu evacuarea volumelor de apă reţinute între pragurile nodurilor şi a canivourilor edilitare în colectorul casetat.

O altă problemă o constituie prizele de pe malul stâng ale stăvilarelor și a conductei pentru alimentarea prin by-pass a biefurilor, prevăzute special pentru golirea unui singur bief şi pentru tranzitarea debitului de servitute. Acestea nu sunt echipate. Nici biefurile amenajării nu pot fi exploatate la nivelul normal de retenție deoarece nu au asigurate gărzile de siguranţă corespunzătoare prevederilor legislative în vigoare în domeniul barajelor şi provoacă exfiltraţii.

Echipamentele hidromecanice inclusiv instalațiile de acționare ale acestora, necesită lucrări de reabilitare şi de modernizare deoarece au o concepție învechită și o stare avansată de uzură. Acționările hidraulice ale nodurilor hidrotehnice au pierderi de ulei ce necesită costuri ridicate de reparaţiişi de întreţinere a instalaţiilor.

Lucrările de reabilitare ale acumulării și barajului Lacul Morii cuprind reabilitarea protecției malului drept a lacului prin amenajarea unei aleii pietonale de tip berma realizata aproximativ la nivelul luciului de apa, refacerea etanșeității rosturilor măștii amonte de la barajul de pământ, înlocuirea echipamentelor mecanice: instalația de acționare batardou descărcător, instalațiile de acționare batardouri golire, instalația de barbotare, lucrări de decolmatare manuale a galeriei drenante, vizitabile adiacenta a barajului de pământ mal stâng, refacerea unui număr de 10 cămine pe traseul acesteia și decolmatarea puțurilor existente, realizarea unui sistem de deviere a plutitorilor in amonte de barajul stăvilar și alte lucrări necesare exploatării.

Cei interesați pot transmite opinii, propuneri și sugestii până la 8 octombrie 2015

Sus