O serie de studii europene pentru dezvoltarea infrastructurii de transport includ proiecte pe teritoriul României, informează reprezentanţa Comisiei Europene la Bucureşti.
<<Trebuie să intensificăm eforturile pentru a ne asigura că rețeaua centrală, esențială pentru fluxurile de mărfuri și pasageri în întreaga UE, va fi complet operațională până în anul 2030. Acum este momentul să investim în proiectele TEN-T, maximizând beneficiile facilității „Conectarea Europei” și ale Planului de investiții recent lansat de Comisie.>>, a declarat Violeta Bulc, comisar european pentru transport.
În mod specific proiectele feroviare privesc: tronsonul Arad – Constanța, inclusiv podurile peste Dunăre de la Cernavodă și Fetești şi tronsonul Timișoara – Drobeta Turnu Severin – Craiova / Calafat – București.
Conexiunile dintre reţele sunt analizate în rapoartele europene, respectiv conectarea aeroporturilor (Otopeni și Traian Vuia) și a porturilor (Drobeta Turnu Severin, Calafat, Giurgiu, Cernavodă, Galați și Constanţa) cu infrastructura feroviară și rutieră.
Studiile europene recente analizează starea infrastructurii actuale, problemele care împiedică fluxurile de pasageri și marfă și identifică acțiunile care trebuie realizate până în 2030, inclusiv proiectele care ar putea primi finanţare europeană.