Oferte locuri de munca top

Expertiză în construcția de tuneluri în munte, subacvatice și în junglă

 

Sigirino, 12.02.2016, GBT - Cantiere Sigirino, porte cunicolo trasversale CT 39 (Photo by Nicola Demaldi)

Sigirino, 12.02.2016, GBT – Cantiere Sigirino, porte cunicolo trasversale CT 39 (Photo by Nicola Demaldi)

Odată cu inaugurarea oficială a celui mai lung tunel de cale ferată din lume, tunelul Gotthard Base din Elveția cu o lungime de 57 de kilometri,la 1 iunie 2016, grupul LafargeHolcim adaugă un nou proiect major de infrastructură în lista numeroaselor proiecte în care a fost implicat.

New Railway Link (noua linie de cale ferată) care traversează Alpii, ale cărei principale puncte sunt tunelurile Base Gothhard și Ceneri, reprezintă un proiect centenar și unul dintre cele mai importante proiecte pentru protejarea mediului înconjurător desfășurate în Europa. Se estimează că mutarea transportului de pasageri și mărfuri de pe drumuri pe căile ferate va reduce costurile pentru protejarea mediului cu 130 de milioane de CHF în fiecare an. În același timp, durata călătoriei dintre Zurich și Milano, și implicit între numeroase alte destinații din nordul și sudul Alpilor, va fi redusă cu o oră. LafargeHolcim este partenerul care furnizează soluții de materiale de construcții și logistică pentru ambele proiecte de tuneluri.

Protejarea mediului a fost o prioritate chiar de la începutul proiectului. Materialul excavat a fost transportat într-o manieră ecologică prin intermediul benzilor transportatoare cu o lungime de 70 de km. Volumul total de material excavat a avut o greutate de 28,2 milioane de tone, LafargeHolcim având capacitatea de a recicla o treime din acest volum transformându-l în agregate utilizate în fabricarea betonului. Materialul rămas a fost reutilizat în diferite alte scopuri, inclusiv pentru crearea peisajului natural al căilor de acces care duc către tunel.

Betonul trebuie să fie durabil, robust și, mai presus de toate, rezistent la îngheț și posibile reacții chimice. Implicată în proiect încă de la început, Holcim Switzerland, filiala locală a grupului LafargeHolcim, a început lucrările de cercetare pentru a stabili amestecul corespunzător de ciment și metodele de aplicare încă din 1996, testând numeroase rețete de ciment și aplicații într-o galerie special destinată testării. În funcție de solul pe care urma să fie aplicat, amestecul a fost recreat pentru a îndeplini cerințele specifice.

Logistica a fost de asemenea un factor important. Având în vedere distanțele lungi pe care furnizorii trebuiau să le parcurgă pentru a ajunge la tunel, betonul trebuia să rămână într-o stare lichidă, precum cimentul dezactivat, timp de 12 ore. Astfel, trenul special construit pentru transportarea cimentului, unitatea mobilă de caleferată de mixare a cimentului și stația de betoane adaptată la condițiile specifice și amplasată într-o peșteră din munte, toate au jucat un rol decisiv în finalizarea proiectului. De asemenea, Grupul a realizat investiții pentru a înființa cea mai modernă fabrică de ciment din Elveția, precum și pentru a conecta fabrica la infrastructura feroviară pentru transportul mărfurilor, achiziționând 400 de vagoane în acest sens. Aceste investiții au reprezentat garanții ale faptului că Grupul va putea realiza până la 2.300 de metri cubi de beton în fiecare zi în condiții de activitate continuă fără întreruperi în perioadele de vârf de construcție.

Odată ce tunelul Ceneri Base va fi gata,Grupul va furniza 2,3 milioane de metri cubi de beton și 1 milion de tone de ciment către acest proiect unic.

Cerere la nivel global de expertiză

Proiecte precum tunelul Gotthard se întind de obicei pe o perioadă lungă de timp și prezintă provocări speciale în ceea ce privește locația construcției și condițiile geologice, temperaturile neobișnuite precum și accesul limitat la zone intra-urbane dens populate, în cazul stațiilor de metrou și a liniilor care traversează un oraș. Soluțiile individualizate cu elemente de logistică ce funcționează fără probleme, capacități de livrare ample și garantarea timpilor de livrare, alături de consultanța de specialitate privind tipurile de beton și expertiza globală în ceea ce privește colaborarea într-un proiect major reprezintă cele mai importante criterii pentru atribuirea unui contract.

LafargeHolcimdeține o experiență îndelungată în construcția de tuneluri, expertiza sa fiind la mare căutare în întreaga lume. Construirea de tuneluri pentru stații de metrou localizate în zone urbane dens populate reprezintă deseori o sarcină care generează provocări inginerilor și partenerilor. Acesta a fost și cazul liniei de metrou B din Lyon, Franța, care se află la 15 metri sub albia Râului Rhone, în cel mai adânc punct al său. Același lucru s-a întâmplat și în cazul sistemului de metrou din Milano, care în ultimii patru ani a adăugat o linie complet automatizată. De asemenea, aceasta este o problemă cheie, deși la o scară mai amplă, și în proiectul desfășurat în Cairo, unde LafargeHolcim contribuie în prezent la construirea celei de-a treia linii de metrou. Din cei 15,5 milioane de oameni care locuiesc în cel mai mare oraș din Orientul Mijlociu, 3,5 milioane dintre cei care fac naveta călătoresc la serviciu cu metroul. Noua linie va putea fi utilizată începând din 2019 și va facilita transportul a încă 1,8 milioane de pasageri.

Un factor crucial pentru fiecare dintre aceste proiecte a fost elaborarea unui concept de soluție individualizată care să cuprindă produse speciale și elemente de logistică integrate, unul dintre punctele forte ale LafargeHolcim când vine vorba de proiecte majore de infrastructură.

Capacități de livrare ca factor pentru competitivitate

Punerea la dispoziție a unor capacități de livrare suficiente și garantarea timpilor de livrare au fost cei doi factori cheie care au asigurat câștigarea contractului pentru construirea tunelului de autostradă de 6,7 km din Brisbane, Australia, de către LafargeHolcim. Pentru betonarea plafonului unei secțiuni din tunel, lucrarea trebuia realizată fără întreruperi. Într-o singură noapte, LafargeHolcim a livrat un volum total de 2,800 metri cubi de beton, ceea ce a implicat 48 de autocamioane care au furnizat betonul în cicluri de două minute. Cele patru pompe de beton instalate au asigurat turnarea a 300 de metri cubi pe oră, pe parcursul întregii nopți.

Logistica a fost importantă și în India, unde a reprezentant componenta centrală a unui contract de livrare de ciment pentru construirea căii ferate Quazigund-Banihal și a tunelurilor de drum în capitala de iarnă a statului Jammu și Kashmir. Aceste proiecte majore se întind pe o distanță de 8 și, respectiv, 11 kilometri și vor reduce timpul de traversare a munților Himalaya cu peste trei ore. Pentru a se asigura că cimentul este transportat în siguranță și conform programului, Grupul a fost nevoit să întocmească un plan meticulos. Într-o primă fază, cimentul trebuia transportat pe un drum în pantă de la fabrică pe o distanță de 85 de kilometri, înainte de a fi transportat 400 de kilometri către Jammu cu trenul. Odată ajuns, acesta trebuia transportat încă 200-225 de kilometri pe drum către șantierele de construcție, care se aflau la 3.000 de metri deasupra nivelului mării. Având în vedere că lucrările de construcție au început în 2012, aproximativ 62.000 de tone de ciment au fost livrate către aceste șantiere.

Expertiză îmbinată și un parteneriat bazat pe colaborare

Expertiza LafargeHolcim în ceea ce privește construcția de tuneluri a fost solicitată și în jungla din Ecuador, hidrocentrala Coca Codo Sinclair. Centrala Coca Codo, care va furniza jumătate din necesarul energetic al țării în viitor, este cel mai mare proiect de generare a hidroenergiei din istoria țării și unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din America Latină. Pentru construirea acestui proiect, în afară de provocarea la nivel logistic cu care s-a confruntat LafargeHolcim, fiind nevoit să livreze materiale către o regiune îndepărtată situată în junglă, grupul trebuia să se asigure că standardele de calitate a cimentului îndeplineau condițiile speciale impuse de proiect. Având în vedere faptul că materialele agregate disponibile conțineau siliciu, cimentul trebuia să fie rezistent la reacția dintre substanțele alcaline și siliciu, care poate rezulta în formarea unor crăpături periculoase în ciment. Întregul proiect constă într-un tunel care se întinde pe 25 de kilometri pentru transportarea apei către centrală, un baraj și unități de captare a apei pe Râul Coca.

LafargeHolcim a stabilit o echipă de experți dedicată pentru a gestiona toate problemele profesionale, tehnice, financiare și de asistență tehnică și pentru a colabora îndeaproape cu autoritățile, inginerii și compania de construcție din China în vederea elaborării unei evaluări ample a proiectului. Această colaborare de succes a determinat desemnarea LafargeHolcim pentru realizarea lucrărilor de follow-up în Ecuador și implicarea sa în patru alte proiecte de construcție a barajelor din țară.

Despre LafargeHolcim

Având o prezență bine echilibrată în 90 de țări şi o activitate concentrată pe producția de Ciment, Agregate şi Betoane, LafargeHolcim (SIX Swiss Exchange, Euronext Paris: LHN) este liderul mondial în industria materialelor de construcție. Grupul are 100.000 angajați în întreaga lume şi vânzări nete combinate de 29,5 de miliarde de CHF, conform datelor pentru anul 2015. LafargeHolcim reprezintă un standard al industriei în domeniul R&D şi pune la dispoziția clienților săi, de la constructori individuali la dezvoltatori de proiecte complexe, o gamă variată de produse cu valoare adăugată, servicii inovatoare şi soluții de construcții cuprinzătoare. Asumându-şi angajamentul de a genera soluții sustenabile pentru clădiri şi infrastructuri mai sigure şi de a contribui la asigurarea unei calități mai bune a vieții, Grupul este cel mai potrivit să răspundă provocărilor în contextul unei urbanizări în continuă dezvoltare.

Pentru informații suplimentare, accesați www.lafargeholcim.com

 

 

Sus