Solplanet x AeroFix

Centura Dambovita Nord: a fost aleasa varianta optima

Pregătirile pentru centura ocolitoare din zona de nord a județului Dâmbovița înaintează. Studiu de prefezabilitate a fost finalizat, iar în baza lui va putea fi construit Drumul de legătură la DN 71, ”pentru asigurarea optimizării și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni”. Drumul va deservi și comunele Brănești, Glodeni, Moțăieni și Buciumeni.

În total, au fost analizate patru variante de drumuri ocolitoare. Studiul de prefezabilitate conține varianta optimă atât din punct de vedere al costurilor, cât și din punct de vedere al cerințelor tehnice.

Despre acest proiect, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a declarat: „Vom face, în zona de nord a județului, o singură centură ocolitoare pentru orașele Pucioasa și Fieni. Această bretea de ocolire pentru cele două centre urbane este în regim de drum expres și are o importanță majoră pentru nordul județului, pentru județul Dâmbovița și, nu în ultimul rând, pentru România”.

Centura ocolitoare pentru Pucioasa și Fieni va avea lungimea de 15,13 km. Aceasta se va desprinde din DN 71, în apropierea haltei Scârlența din comuna Brănești.

Suprafața construită, în materie de poduri și pasaje prevăzute în proiect, va fi de 24.075 mp.

Traseul urmărește cursul râului Ialomița, pe lungimea de 15,13 km, cu excepția porțiunii dintre km 7 și km 11, care ocolește comuna Moțăieni. Punctul de intrare, din nou, în centura ocolitoare, este DN 71 – la ieșirea din orașul Fieni, intrarea în comuna Buciumeni.

La capetele traseului vor fi prevăzute două noduri rutiere cu patru bretele, astfel încât să fie asigurate toate relațiile de deplasare, însă vor fi asigurate și două noduri intermediare: unul care va face legătura cu DC 136, în Pucioasa, și altul care va face legătura cu DN 71, în Fieni.

Platforma drumului va avea o lățime totală de 21,5 m și va fi compusă dintr-o bandă mediană de 3 m, parte carosabilă de 7 m, benzi de încadrare de câte 1,5 m și acostamente de 3 m.

Pentru drumul de ocolire sunt prevăzute 17 lucrări de artă: 9 pasaje, 7 poduri, o punte pietonală. Vorbim aici de poduri care vor traversa râul Ialomița, de pasaje care vor traversa DN 71, dar și un pod peste calea ferată din zonă.

Cheltuielile pentru investiția de bază sunt următoarele:

* partea carosabilă – 273.000.000 lei (aproximativ 54,6 milioane euro)

* parapete de protecție – 21.000.000 lei (aproximativ 4,2 milioane euro)

* poduri și pasaje – 220.000.000 lei (aproximativ 44 milioane euro)

* amenajarea curgerii apelor – 9.000.000 lei (aproximativ 2 milioane euro).

Costul total al investiției de bază este de peste 555.000.000 lei (aproximativ 111.000.000 euro).

Proiectul va fi finanțat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

„Pentru ca rețeaua de drumuri să fie completă, tot pentru zona de nord, am scos la licitație construirea unui pod nou la intrare în județ, cu un drum de 2,5 km, care săocolească satul Glod din comuna Moroieni, adică se urmărește realizarea unui acces rapid către zona montană, către stațiunea de interes național Moroieni – Padina – Peștera, iar astfel vom avea un trafic fluidizat și dinspre județul Prahova. De la ieșirea din comuna Moroieni până unde va începe centura ocolitoare, vom circula pe DN 71; vom realiza această centură ocolitoare, care începe în comuna Buciumeni și se termină în comuna Brănești, tot pe DN 71, iar după 5 km, pe DN 71, vom intra pe centura ocolitoare pentru orașul Târgoviște, care este și prima centură pe care am lansat-o în județul Dâmbovița, ea urmând a se termina în drumul expres Valahia – Găești – Ploiești”, a mai spus președintele CJ Dâmbovița.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2021

Sus