Oferte locuri de munca top

Cadastru: Noua procedura privind alocarea sumelor din PNCCF

Au intrat în vigoare mai multe măsuri pentru accelerarea implementării Programului naţional de cadastru şi carte funciară.

Astfel a fost stabilită o nouă procedură pentru alocarea sumelor și pentru raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare în vederea înscrierii din oficiu a imobilelor cuprinse în aceste planuri.

Ce cuprinde procedura

* Stabilirea necesarului de fonduri pentru finanțarea lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare și analiza bugetului de venituri proprii în vederea identificării și alocării de fonduri

În vederea alocării sumelor pentru finanţarea lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare, coordonate de către comisiile locale de restituire a proprietăţilor funciare, direcția de specialitate din cadrul ANCPI va solicita tuturor OCPI-urilor necesarul de fonduri pentru finanțarea lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare. OCPI-urile vor solicita UAT-urilor din aria de competență necesarul de fonduri.

După centralizarea necesarului de fonduri și stabilirea UAT-urilor eligibile, direcția de specialitate va înainta direcției economice propunerea de alocare pentru fiecare UAT. Direcția Economică verifică existența în bugetul aprobat a alocațiilor bugetare cu această destinație, şi transmite Consiliului de administraţie suma disponibilă pentru finanţarea acestor categorii de lucrări pentru anul corespunzător, conform listei UAT-urilor eligibile stabilită de direcția de specialitate.

* Aprobarea bugetului destinat finanţării lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare

* Repartizare buget/Solicitare de rectificare bugetară 

* Comunicarea documentelor către OCPI 

Finanţarea de către ANCPI a lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare demarate de unităţile administrativ-teritoriale va fi efectuată pe bază de contract de finanţare multianual.

* Comunicarea documentelor către UAT-uri 

* Transmiterea solicitărilor de finanţare de către UAT-uri către OCPI 

* Încheierea contractului de finanţare 

OCPI va semna contractul de finanţare în limita sumelor aprobate în buget şi comunicate de către ANCPI, conform extrasului din anexa la hotărârea consiliului de administraţie, un exemplar al acestuia urmând a fi transmis UAT-ului.

Contractele de finanţare se încheie în limita creditelor de angajament comunicate prin fila de buget, pentru o perioadă de cel mult 28 de luni.

* Realizarea achiziţiei şi încheierea contractului de achiziţie publică cu persoanele autorizate de ANCPI/OCPI 

UAT va fi responsabilă de modalitatea de atribuire a contractelor de achiziţie publică şi de încheierea acestora cu prestatorii de servicii.

* Regularizarea sumelor alocate prin contractul de finanţare 

În termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea contractului de achiziţie publică, UAT are obligaţia de a transmite la OCPI o copie conformă cu originalul a acestuia.  UAT va transmite OCPI, în copie conformă cu originalul, orice act adițional la contractul de servicii, în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea acestuia.

În cazul în care valoarea contractului de finanţare este mai mică decât valoarea rezultată, ca urmare a deschiderii unui număr mai mare de cărți funciare decât cel prognozat la încheierea contractului de finanţare, UAT va transmite către OCPI o solicitare de suplimentare a valorii contractului de finanţare în mod corespunzător.

* Derularea şi recepţia serviciilor de întocmire a planurilor parcelare

* Emiterea facturii de către prestator 

Prestatorul va emite prin platforma RO-Factura factura corespunzătoare serviciilor prestate aferentă fiecăror documente  în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data încheierii Procesului-verbal de acceptanţă a serviciilor, care va fi înregistrată la sediul primăriei UAT.

* Procedura de alocare şi transfer ale fondurilor 

UAT va transmite lunar către OCPI, până la data de 20 a fiecărei luni, necesarul de fonduri aferente plăţii serviciilor de întocmire a planurilor parcelare pentru luna următoare.

* Efectuarea plăţii de către UAT 

UAT va efectua plata către prestatorul de servicii conform contractului de achiziţie publică şi va transmite către OCPI o copie conformă cu originalul a ordinului de plată şi a extrasului de cont în termen de 3 zile lucrătoare de la data efectuării plăţii.

 

 

Descărcați aici

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/aprilie 2024

Revista Arena Constructiilor aprilie 2024

Sus