Oferte locuri de munca top

Autostrada Unirii A8: Cand va incepe proiectarea si construirea primei sectiuni

A fost stabilită data de începere a lucrărilor pentru proiectarea și construirea primei secțiuni din Autostrada Unirii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni.

Astfel, proiectarea secțiunii III, Leghin – Târgu Neamț, va începe la 1 februarie, după cum a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

Constructorul român (Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) are la dispoziție 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din Planul Național de Redresare și Reziliență și pentru a da în circulație acest tronson de autostradă până la sfârșitul anului 2026.

Contractul prevede șase luni pentru proiectare și doi ani pentru finalizarea celor 29,9 km dintre Leghin și Târgu Neamț.

Pe traseul acestei secțiuni vor fi construite: 13 poduri, două viaducte, opt pasaje și un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC).

Sectiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legptura la Autostrada A3

A fost desemnată oferta constructorului turc Nurol ca fiind câștigătoare, dar decizia a fost contestată.

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația Strabag (Austria) și a dispus ca CNAIR să reevalueze ofertele.

Ca urmare, la finele anului trecut, Nurol a contestat la Curtea de Apel București decizia CNSC de reevaluare a ofertei sale.

Contract estimat la 44 mil euro, ofertat

Secțiunea III Miercurea Nirajului – Leghin

CNAIR a demarat pregătirea documentației de licitație pentru proiectarea și execuția celor șase tronsoane ale secțiunii montane a A8 (Miercurea Nirajului – Leghin), precum și pașii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare construcției acestui obiectiv.

Autostrada Târgu-Neamț – Iași – Ungheni

Pentru tronsonul Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni din autostrada A8 a început procedura de mediu.

Traseul va avea lungimea de 93,27 km. Pe traseul autostrăzii vor fi construite 55 de poduri, două tunele și nouă noduri rutiere.

Proiectul va intra în etapa realizării studiilor de teren acolo unde acestea nu au fost încă efectuate (Podul Iloaiei – Lețcani – Ungheni).

După definitivarea Studiului de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus