Comisia Europeană va acoperi costurile de construcţie a tronsonului Cernavodă-Constanța din Autostrada Soarelui, finanţat iniţial de statul român printr-un împrumut.
Ţara noastră va beneficia de 305,7 milioane euro din Fondul de Coeziune, sumă care acoperă 85% din costurile de construcție a celor 51,3 kilometri de autostradă dați în folosință deja în noiembrie 2012.
Pentru a construi Autostrada Soarelui, statul român a contractat în 2005 un împrumut de la Banca Europeană de Investiții (BEI). Pe 2 septembrie 2014, România a cerut Comisiei Europene să finanțeze retroactiv construirea acestui tronson. Creditul BEI urmează să fie utilizat pentru a finanța alte investiții în infrastructura de transport.
Corina Creţu, comisarul pentru politică regională, a precizat: “Acesta este un foarte bun exemplu despre măsurile care pot fi luate de către autoritățile române pentru a accelera rata de absorbție a programelor din perioada 2007-2013.”
Comisarul European pentru Politică Regională, Corina Creţu, a înființat la sfârșitul anului trecut un grup de lucru pentru a crește rata de absorbție fondurilor europene de către țări precum România, Bulgaria, Cehia, Croația, Ungaria, Slovakia, Slovenia sau Italia.