Solplanet x AeroFix

Mai putin spre mall-uri, mai mult spre turism in tara

Piața imobiliară va fi influențată de schimbarea comportamentului de consum al românilor după perioada de izolare din cauza pandemiei de coronavirus. Primele tendințe par să se fi conturat deja, după cum arată un studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox și compania de cercetare MKOR Consulting.

Astfel, românii sunt tentați să aleagă mai multe activități în aer liber și vacanţe în interiorul ţării. Preferința poate încuraja dezvoltarea proiectelor imobiliare cu asemenea funcțiuni.

Principalele activități pe care românii își doresc să le facă mai des sunt plimbările în parc (32%), petrecerea vacanţelor în România (26%) și activitățile sportive în aer liber (25%), urmate de participarea la evenimente culturale (17%), antrenamente la sala de fitness (15%) și vizite la locurile de joacă pentru copii (14%).

La polul opus, principalele activități care vor fi realizate mai rar sunt legate de ieșitul la masă în mall (53%), călătoriile în străinătate (45%) și mersul la cinematograf (45%).

Sondajul a fost realizat pe un număr de 600 de respondenţi din toate județele ţării în perioada 14 – 18 mai, cele mai multe răspunsuri provenind de la persoane din București – Ilfov (45%), Prahova (7%), Constanţa (4%), Cluj, Iași, Timiș, Brașov și Galați (cate 3%).

Desi românii sunt mari consumatori de centre comerciale, comportamentul lor se va schimba cel puțin pe termen scurt, atât pe fondul tendinței de a evita spaţiile aglomerate, cât și ca urmare a constrângerilor de natură economică.

În plus, perioada petrecută în izolare a crescut ponderea consumatorilor familiarizați cu comerțul online, iar retailerii din aceasta categorie vor caută să își mențină clienții și cota de piață.

Achizițiile de produse electronice și electrocasnice și cele de articole pentru casă și grădină sunt mai „protejate”, în condițiile în care consumatorii caută să își upgradeze device-urile pentru a rămâne conectați și a avea opțiuni pentru petrecerea timpului liber indoor, dar și să își îmbunătățească gradul de confort din propriile locuințe, în cazul impunerii unor noi restricții de deplasare.

Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Pe măsură ce oamenii se vor adapta la noua normalitate, situația medicală fiind una controlabilă, suntem convinși că instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate, oamenii urmând să își reia în cea mai mare parte vechile obiceiuri. Este rezonabil să considerăm că numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar ne așteptăm la o creștere a numărului de produse și implicit a bonului mediu de consum la fiecare vizită de cumpărături. În ciuda faptului că multe din cumpărături în această perioadă s-au concentrat în mediul online, suntem încrezători că oamenii vor îmbrățișa redeschiderea centrelor comerciale atât pentru experiența de shopping, cât și pentru numeroasele activități sociale pe care centrele comerciale le oferă, lucruri ce greu pot fi redate pe monitorul unui device, indiferent de diagonala acestuia.”

Magazinele considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale din România și-au suspendat activitatea la finalul lunii martie, proces ce a afectat peste 9.000 de unități comerciale. Începând cu 1 iunie, magazinele situate în centre comerciale cu o suprafață mai mică de 15.000 de metri pătrați, precum și cele cu acces direct din exterior, și-au reluat activitatea, iar din 15 iunie a fost anunțată redeschiderea magazinelor din proiectele de peste 15.000 de metri pătrați, activitatea restaurantelor și a locurilor de joaca urmând a fi în continuare restrictionata.

 

 

 

Citiți și:

Terenul de langa un centru comercial, pregatit pentru noi dezvoltari imobiliare  

Hala, cu aproape 6 mii mp scd

Proiect pentru realizarea unui complex industrial

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2020

Sus