Solplanet x AeroFix

Un nou pod rutier va fi construit peste raul Crisul Repede

DIGITAL CAMERA

În cadrul ședinței Consiliului Local de joi, 30 martie, se vor supune la vot indicatorii tehnico-economici.

Proiectul pentru construirea unui nou pod peste râul Crișul Repede, între străzile Plevnei și Szigligeti Ede din municipiul Oradea este în faza de aprobarea a indicatorilor tehnico – economici.

Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, a declarat într-o conferință de presă că s-a propus demolarea podului vechi și construirea unui pod nou, care să satisfacă atât necesităţile circulației auto, cât și cea pietonală. Acesta va crea un culoar de circulație care va atrage traficul de pe podurile Sf. Ladislau și Decebal, având şi rolul de a descongestiona traficul pe străzile adiacente.

Noul pod va fi ridicat în locul pasarelei pietonale de lângă Centrul de Calcul Informatica.

Pasarela pietonală a fost construită în anii ‘50, fiind consolidată pe parcursul anilor 2003-2004. Expertiza întocmită în anul 2016 a constatat deficienţe grave ale suprastructurii, ceea ce justifică necesitatea construirii unui pod nou.

 

Pod susţinut de două arce

Suprastructura podului propus va consta din două arce metalice cu calea de rulare la mijloc și un tablier cu structurã mixtă oțel-beton, susținut de tiranți. Lungimea totalã a podului va fi de 84,71 m, iar lățimea de 18,60 m. În secțiunea transversalã se realizeazã 2 benzi de circulație cu lățimea 3,90 m, lățimea părții carosabile între borduri fiind de 7,80 m precum și trotuare în consolã, în exteriorul arcelor de susținere, pe ambele părți, cu lățimea de 3 m, ce includ și o pistă pentru cicliști.

Partea carosabilă va fi încadrată cu borduri denivelate cu 20 cm și se va prevedea un parapet de siguranță de tip foarte greu. Trotuarele vor fi protejate pe ambele părți cu parapete metalice, atât spre zona de ancorare a cablurilor, cât și spre exterior.

Racordarea podului cu terasamentele reprezentate prin taluzurile malurilor se va realiza cu  ziduri întoarse. Pe malul drept se menține promenada existentă, realizată recent, iar pe malul stâng se permite realizarea unei promenade asemănătoare.

Valoarea estimată a lucrărilor este de aproximativ 3,1 milioane euro, din care demolarea podului actual presupune 360 mii de euro.

”Realizarea acestui pod va fi cuplată cu realizarea parcării din zona bazei Voința, cu extinderea spațiilor pietonale din piața Ferdinand, cu reducerea numărului de locuri de parcare din străzile adiancente Roman Ciorogariu sau Eminescu. Spațiile câștigate în acest fel vor duce la lățirea trotuarelor și crearea de piste de biciclete, cu spații mult mai confortabile pentru cetățeni, încurajând mersul pe jos sau cu bicicleta inclusiv în zona centrală”, a explicat Ilie Bolojan.

Durata de realizare va fi de 14 luni, termenul de inaugurare fiind 1 decembrie 2018. „Sperăm că dacă totul este în regulă, lucrările vor putea începe în toamna acestui an, iar la finalul anului următor podul să fie în funcțiune, creând încă o cale de comunicare suplimentară între cele două maluri”, a menţionat primarul Ilie Bolojan.

 

arena-constructiilor-martie-2017

 

Revista –    Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia martie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus