Trei variante finale de traseu pentru infrastructructura rutieră din Muntenia și Moldova au fost avizate de către Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Sunt trei drumuri de mare viteză care cumulează 252 de km.
Este vorba despre variantele finale de traseu al Autostrăzii București-Alexandria, al Drumului Expres Găiești-Ploiești și al Autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni.
Pe cei 77 de km ai Autostrăzii București-Alexandria vor fi construite 47 de pasaje și de viaducte.
Varianta finală de traseu pentru Drumul Expres Găiești-Ploiești are o lungime de 81,5 km.
În cadrul aceluiași proiect va fi construit un drum de legătură cu o lungime de 7 km ce va asigura conexiunea cu DN72.
Pe traseul Drumului Expres Găești-Ploiești vor fi construite inclusiv 9 noduri rutiere, 46 de poduri și pasaje.
Varianta finală de traseu pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni (varianta albastră) va avea o lungime de 93,27 km.
Pe traseul autostrăzii vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere.
Urmează ca elaboratorii Studiilor de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren.
După definitivarea Studiilor de Fezabilitate vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici ai celor trei proiecte în baza cărora va fi asigurată finanțarea pentru realizarea investițiilor.
În cadru aceleiași ședințe a fost aprobat și Proiectul Tehnic al Drumului Expres care va asigura conexiunea între A3 (zona Turda) și DN1 (zona Tureni), in Transilvania.
Pe drumul cu o lungime de aproximativ 5 km vor fi construite două noduri rutiere și 9 poduri și pasaje.
Urmează lansarea în licitație a contractului pentru execuția acestui nou drum de mare viteză, au anunțat reprezentanții CNAIR.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022