Proiecte cu o suprafaţă cumulată de peste 165 .000 mp vor fi livrate pe piaţa spaţiilor comerciale din Bucureşti în următorii doi ani.
Este vorba despre cele trei mall-uri care se construiesc în Capitală respectiv Veranda, Mega Mall şi ParkLake, construcţii situate în sectoarele 2 şi 3 ale Bucureştiului. Valoarea totală a investiţiilor este de 460 de milioane de euro.
În a doua parte a anului 2014 sectorul de spaţii comerciale a crescut, expansiunea sa fiind însă mai redusă decât cea a birourilor, dar peste cea a spaţiilor industriale.
NEPI a dominat piața ultimului semestru, prin inaugurarea a două centre comerciale noi, unul în București și unul în Târgu Jiu, care au necesitat o investiție cumulată de 77 milioane de euro, se arată în raportul asupra pieţei imobiliare întocmit de Darian DRS.
Retailerii de produse alimentare sunt în continuare într-o competiţie acerbă pentru expansiune. Numai în ultimele şase luni din 2014 s-au deschis trei magazine Carrefour Supeco, trei magazine Kaufland și două Penny Market.
Chiriile pentru spaţii comerciale sunt constante şi înregistrează cele mai mari valori în Bucureşti unde variază între 35 – 45 euro/mp/lună, fără TVA, pe arterele principale respectiv cu 18 – 23 euro/mp/lună, fără TVA, pe artere comerciale secundare. La nivel naţional Bucureştiul este urmat la preţul spaţiilor comerciale de Cluj, Braşov, Timişoara, Sibiu şi Iaşi.
Media naţională de neocupare a spaţiilor comerciale variază între 13% şi 16%, se mai precizează în raportul citat.
La nivel național, stocul de spații comerciale moderne este estimat la aproximativ 1,66 milioane mp, dintre care aproximativ 930.000 mp se află în Capitală, se arată în raport.