Solplanet x AeroFix

Comertul online afecteaza dezvoltarea spatiilor de retail

Rata de dezvoltare a centrelor comerciale din Europa este încetinită, înregistrând o scădere de 23% față de anul trecut, la 3,8 milioane mp în 2017, potrivit unui raport Cushman & Wakefield.

Schimbarea comportamentului consumatorilor și creșterea comerțului electronic au creat un mediu concurențial mai dificil. Totuși, noile tendințe au adus și oportunități pentru proprietarii de centre comerciale și pentru retaileri.

Privind în perspectivă, volumul de spații noi destinate a fi livrate în următorii doi ani este  estimat la 6,6 metri pătrați.

Cu toate acestea, va exista o diviziune semnificativă Est-Vest, iar Europa de Vest se așteaptă să înregistreze o scădere a volumelor de 21,3%, în timp ce CEE vaî nregistra o creștere de 12,3%.

Acest lucru va continua tendința din ultimul deceniu a Europei de Vest care a rămas în plan secund comparativ cu Europa Centrală și de Est în ceea ce privește spațiile nou construite.

Silvia Jodlowski, autor al raportului, spune: „Creșterea vizibilă a comerțului electronic, schimbarea comportamentului ș a așteptărilor consumatorilor, dezvoltarea tehnologiei și oferta din ce în ce mai extinsă au dus la dezvoltarea unei cantități reduse de noi suprafețe de retail modern. Acest lucru este valabil în special în cazul pieței mai mature de centre comerciale din Euorpa de Vest, dar este aplicabil și zonei CEE.

Dezvoltatorii se axează acum în principal pe calitatea spațiului și pe potențialul locului în sine. Aceștia consideră acum localizarea ca fiind o componentă critică a unui centru comercial de succes, și o destinaţie de retail, petrecere a timpului liber și divertisment, ce nu poate fi replicată online. Spațiile bine concepute, dinamice și de înaltă calitate sunt esențiale pentru a permite proprietarilor să atragă clienți și să sporească atât timpul petrecut de aceștia la cumpărături cât și numărul lor. „

Sus