Oferte locuri de munca top

Ce vor face Transporturile cu cei 13,76 miliarde lei alocați

Guvernul propune pentru Ministerul Transporturilor un buget de 13,76 miliarde de lei, potrivit proiectului legii bugetului de stat pentru anul 2017 (actualizat la finele săptămânii trecute).

Nivelul acesta este mai mare cu peste +60% față de bugetul de 8,58 miliarde de lei, rezultat din execuția preliminată în 2016.

Cuantumul total va fi distribuit pe mai multe capitole bugetare, astfel:
* 30 milioane de lei pentru Programul de asigurare a asistenței medicale și psihologice pentru personalul din transporturi cu atribuții în siguranța circulației și navigației;

* 8,95 milioane de lei pentru Programul de promovare a sporturilor de masă (față de 41,31 milioane de lei – execuție preliminată în 2016);

* 200 milioane de lei pentru Programul de asigurare a serviciului public de transport pentru unele categorii de persoane care beneficiază de facilități stabilite prin lege (444,16 milioane de lei – 2016) ;

* 965,86 milioane de lei pentru Programul de modernizare a drumurilor naționale (705,8 milioane de lei – 2016);

* 4,32 miliarde de lei pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii rutiere: autostrăzi, variante ocolire localități (2,59 miliarde de lei – 2016);

* 304 milioane de lei pentru Programul de reparare, consolidare și întreținerea infrastructurii rutiere (599,06 milioane de lei – 2016);

* 4,05 miliarde de lei pentru Programul de dezvoltare și modernizare a infrastructurii feroviare și a stațiilor de cale ferată (2,59 miliarde de lei – 2016);

* 89,87 milioane de lei pentru Programul de reparații curente la infrastructura ferată publică (92,97 milioane de lei – 2016);

* 615,81 milioane de lei pentru Programul de reabilitare, modernizare și dezvoltare a infrastructurii pe Dunăre, canale navigabile și porturi maritime și fluvial (364,22 milioane de lei – 2016);

* 85,1 milioane de lei pentru Programul de creștere a capacității aeroportuare și a siguranței transportului aerian (75,31 milioane de lei – 2016);

* 1,53 miliarde de lei pentru Programul de reabilitare și modernizare a metroului București (1,05 miliarde de lei – 2016);

* 1,486 miliarde de lei pentru Programul de asigurare a volumului de transport feroviar public de călători (1,480 miliarde de lei – 2016);

* 64,24 milioane de lei pentru Programul de asigurare a funcționării aparatului central al ministerului (182,56 milioane de lei – 2016).

„Prioritățile strategice în domeniul infrastructurilor și serviciilor de transport, pentru perioada 2017 – 2020, vizează: coeziunea teritorială, asigurând interconectarea teritoriului național la rutele internaționale, precum și interconectivitatea regională, asigurând infrastructura de bază necesarului economiilor moderne de transport, eficiența, prin eliminarea blocajelor și întârzierilor cu impact asupra mediului economic și social; durabilitatea, prin promovarea și introducerea mijloacelor inteligente de transport, puțin poluante contribuind astfel, la îndeplinirea obiectivelor Strategiei Europa 2020”, arată Executivul.

 Descarcati fisele proiectelor coordonate de Ministerul Transporturilor

Login Required

 

 

 

Proiectele prioritare ale MT pentru anul 2017 și perspectiva 2018-2020, sunt:

 * Infrastructură rutieră

– continuarea lucrărilor la autostrada Constanța – Nădlac (Coridorul IV);

– finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva;

– finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania;

– autostrada Sibiu – Pitești;

– finalizarea autostrăzii Sebeș – Turda;

– realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene și drumurilor expres;

– continuarea programului de construcție a variantelor de ocolire (ex: Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Carei, Târgu Jiu, Caracal, Comarnic, Bușteni, Câmpina, Mihăilești, Săculeni);

– reabilitare poduri și pasaje

– modernizare Transfăgărășan și Transalpina.

* Infrastructură feroviară

– modernizarea/reabilitarea liniei de cale ferată Frontiera – Curtici – Arad – Simeria – Coșlariu – Sighișoara;

– modernizarea stații de cale ferată;

– construirea de linii noi de cale ferată și dublarea celor existente: construirea liniei noi de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea, electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor;

– modernizarea instalațiilor pentru creșterea siguranței circulației – implementarea Sistemului Feroviar European de Managemenet al Traficului (ERTMS);

– lucrări de reabilitare pentru poduri, podețe și tuneluri;

– finalizarea proiectului Reabilitarea podurilor dunărene;

– reînnoirea și modernizarea materialului rulant;

– dezvoltarea transportului de tip RO-LA și a platformelor de transport intermodal.

* Metrou

– extinderea rețelei de metrou prin execuția tronsoanelor: Parc Bazilescu – Lac Străulești; Drumul Taberei – Universitate – Pantelimon; tronsonul 1 Mai – Aeroport Otopeni;

– achiziția de material rulant pentru înnoirea parcului existent cât și dotarea noilor magistrale de metrou cu trenuri.

* Infrastructură aeriană

– continuarea implementării programelor strategice de dezvoltare aferente aeroporturilor cuprinse în rețeaua centrală de transport europeană (TEN-T), respectiv: Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București (finalizarea lucrărilor de reparații curente la pista de decolare aterizare nr. 2); Aeroportul Internațional București Băneasa (finalizarea lucrărilor de reabilitare și refuncționalizare zonă interioară CORP A, B și ROTONDĂ); Societatea Națională Aeroportul Internațional Traian Vuia – Timișoara (demararea lucrărilor de extindere terminal sosiri pasageri);

– sprijinirea programelor de dezvoltare și modernizare a infrastructurii aeroportuare la aeroporturile regionale, inclusiv a accesării de fonduri europene, astfel încât aceste aeroporturi să ofere condiții pentru dezvoltarea traficului de pasageri și mărfuri și să se transforme în reali poli de dezvoltare regională;

– finanțarea funcționării și menținerii standardelor de siguranță și securitate pe Aeroportul Internațional Mihai Kogălniceanu Constanța, având în vedere caracterul strategic al acestui aeroport;

– reorganizarea companiei TAROM și demararea achiziționării în rate (leasing) a 30 de aeronave moderne cu un consum scăzut de combustibil și poluare fonică cât mai redusă;

– continuarea procesului de implementare a conceptului de Bloc Funcțional de Spațiu Aerian instituit între România și Republica Bulgaria (DANUBE FAB);

– sprijinirea implementării unor proiecte având ca efect reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în domeniu aviației civile;

– continuarea proiectului de investiții al ROMATSA privind instalarea și modernizarea sistemului de aterizare instrumentală (ILS).

* Infrastructură navală

– realizarea graduală a proiectelor pe Coridorul VII ce contribuie la asigurarea navigabilității pe Dunăre în condiții de siguranță, pe tot parcursul anului, pe canalele navigabile Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Midia Năvodari;

– îmbunătățirea siguranței traficului naval prin achiziționarea de nave tehnice multifuncționale și echipamente specifice;

– îmbunătățirea condițiilor de navigabilitate pe Dunăre prin sisteme de colectare a apelor;

– realizarea lucrărilor de pre-dregare și construcții hidrotehnice speciale în vederea creșterii numărului de zile de navigație pe Dunăre;

– reabilitarea de cheiuri maritime și fluviale;

– modernizarea porturilor dunărene și dezvoltarea acestora ca centre logistice intermodale;

* Transport Intermodal

– realizarea de centre intermodale prin accesarea unor proiecte cu finanțare europeană (locații prioritare: București, Timișoara, Oradea, Cluj-Napoca, Bacău).

„Implementarea acestor proiecte/programe va conduce la asigurarea unei infrastructuri de export extinse, moderne și durabile, care va contribui la dezvoltarea economiei românești”, arată Executivul.

 

 

 

 

 

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus