Oferte locuri de munca top

Autostrada Pitești – Sibiu va avea cinci contracte de execuție

Cinci contracte de execuție urmează să fie atribuite pentru autostrada Pitești – Sibiu, câte unul pentru fiecare dintre cele cinci secțiuni în parte. Cum execuția primului și ultimului tronson este planificată pentru primul semestru al anului 2018, construcția autostrăzii va fi finalizată integral în anul 2021.

Cătălin Homor, director general CNAIR, a declarat că „proiectul nu va avea nicio frână”, certitudinea fiind Master Planul General de Transport.

Cu toate că secțiunile 2 (Racovița – Boița) și 3 (Boița – Văleni) erau ultimele tronsoane neaprobate din traseul autostrăzii Pitești – Sibiu, Cătălin Homor a menționat că încă nu poate preciza cu exactitate cu ce drum se va întrepătrunde autostrada, în zona Sibiului.

La capătul celălalt, autostrada nu se va intersecta cu vreun nod al unui drum național, ci chiar cu autostrada București – Pitești.

Pentru tronsonul 4 va fi realizată investigația geotehnică în luna decembrie, urmând ca proiectarea să se realizeze în luna ianuarie a anului următor. Pentru celelalte sectoare, data limită pentru aceste procese este stabilită undeva în vara viitoare.

Despre costuri, directorul CNAIR a afirmat că, pentru moment, nu pot fi precizate concret, ci doar estimate grosier. Prin urmare, va reveni cu precizări legate de costuri în momentul în care vor fi finalizate studiile de fezabilitate. Cheltuielile pentru autostrada Pitești – Sibiu vor fi acoperite din fonduri europene, în proporție de 75%.

Geostud este firma care s-a ocupat de etapa realizării studiului geotehnic din cadrul studiului de fezabilitate pentru Autostrata Pitești – Sibiu.

Pentru secțiunile 1 și 5 din autostradă costurile studiului geotehnic s-au ridicat la 29 de milioane de lei. Pe lângă acțiunile de specialitate, acest proces a presupus parcurgerea traseului pas cu pas, în mai multe rânduri. Operațiunile tehnice au presupus mai multe investigații geofizice, foraje geotehnice, măsurători seismice și încercări electrometrice de tip ERI. Până în prezent, au fost realizate 468 de foraje, ceea ce înseamnă în medie 10 foraje pe kilometru. Pentru determinarea categoriei geotehnice pe cele două aliniamente, au fost inspectate condițiile de teren, apele subterane, vecinătățile și a fost stabilită importanța construcției. Pe parcursul celor 120 de km de autostradă au fost identificate mai multe zone cu potențial de risc.


Etichete:
Sus