Solplanet x AeroFix

Autostrada Nădlac–Arad ne va costa 1,18 miliarde lei

1203__ATBkm_34+177-34+934[1]Valoarea proiectului de construcţie a Autostrăzii Nădlac–Arad a fost modificată printr-un act adiţional de finanţare încheiat de CNADNR la inceputul acestei luni.
Noua valoare a proiectului este de 1,18 miliarde lei (aproximativ 268 milioane euro) din care valoarea totală eligibilă este de 787,88 milioane lei, contribuţia Uniunii Europene prin Fondul de Coeziune fiind de 669,7 milioane lei (85% din valoarea eligibilă a proiectului).

Autostrada Nădlac-Arad va avea o lungime de 39 de kilometri, lucrările fiind împărţite în două loturi. Pe lângă autostrada efectivă, proiectul include realizarea unui drum de legatură între autostradă şi DN7 în zona localităţii Nădlac.

Lucrările de construcţie au demarat în octombrie 2011 pe ambele tronsoane.
Iniţial lucrările la primul tronson au fost atribuite asocierii româno-portugheze Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, la valoarea de 115,8 milioane de euro.
Din cauza întârzieriilor în execuţie, la finele anului 2012 acest contract a fost reziliat, fiind reatribuit la finele anului 2013 asocierii Astaldi-Max Boegl la valoarea de 69 milioane de euro (TVA inclus).

Lotul II a fost atribuit în primă fază societăţii Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro. Şi acest contract a fost reziliat în urma falimentului constructorului Alpine Bau. Lucrările erau la acel moment în procent de 85% finalizate. Asocierea Astaldi – Max Boegl va finalize şi acest tronson.

În data de 3 iulie 2015 CNADNR SA a recepţionat cele trei contracte de lucrări aferente proiectului „Construcţia Autostrăzii Nădlac – Arad”:
• „Achiziţionare noi lucrări aferente soluţiei de „Amenajare Punct de Control la Trecerea Frontierei la km 0+500 şi Parcare de Scurtă Durată la km 0+930” – executat de Asocierea Astaldi SPA – Max Boegl România SRL;
• „Proiectare şi Execuţie Autostrada Nădlac – Arad şi Drum de legătură, lot 2 km 22+218 – km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat” – executat de Asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL Nădlac – Arad Lot 2;
• „Proiectare şi Execuţie Autostrada Nădlac – Arad şi Drum de legătură, Lot 1 km 0+000 – km 22+218” – executat de Asocierea Astaldi SPA – Max Boegl România SRL.

Lucrările beneficiază de o perioadă de garanţie de patru ani începând cu data recepţiei la terminarea lucrărilor.

Sus