A fost demarată achiziția publică a contractului „Revizuire Studiu de Fezabilitate și Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Craiova – Pitești”, potrivit unui comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
În prezent, această documentaţie este în curs de verificare de către ANAP care are ca termen 10 zile lucrătoare conform prevederilor legale.
În Master Planul General de Transport este estimat următorul calendar de implementare:
Autostrada Craiova – Piteşti
* An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
* An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2018/2020.
Varianta de Ocolire Slatina
* An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
* An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2019.
Varianta de Ocolire Balş
* An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
* An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2018.
Pentru implementarea cât mai rapidă a acestui proiect, compania a luat în calcul construcţia Variantei de Ocolire Balş în regie proprie.
Autostrada Craiova – Piteşti are o lungime de aproximativ 124 km din care VO Slatina – Balş (sector din A12 Craiova – Piteşti) la nivel de autostradă au o lungime de 39,48 km.
„Un proiect nou pe care-l vom implementa în două etape: mai întâi variantele de ocolire Balş și Slatina și apoi autostrada în sine. Acordăm foarte mare atenţie celor două centuri, deoarece străbaterea celor două localităţi în momentul de faţă se face cu dificultate, astfel, odată cu realizarea acestora traficul în zonă se va îmbunăţi simţitor” a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.
Stadiul autostrăzilor din Transilvania
Săptămâna aceasta, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a vizitat șantierele autostrăzilor din Transilvania: Gilău – Nădășelu, Târgu Mureș – Ogra și Suplacu de Barcău – Borș.
Gradul de execuție al Autostrăzii Gilău – Nădășelu până în acest moment este de aproximativ 90% și va putea fi dată în folosință după finalizarea lucrărilor la Podul peste Râul Someș și a Nodului Rutier Gilău.
În acest moment, execuția lucrărilor pentru acest pod se află în licitație. Procedura va fi finalizată în decembrie 2016, iar câștigătorul va demara lucrările în primăvara anului 2017, dacă nu vor fi înregistrate contestații. Firma de construcții va avea la dispoziție 10 luni pentru realizarea lucrărilor.
În 2014, a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, însă, anulată. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.
În aprilie 2017, vor începe și lucrările la Nodul Rutier Gilău, după ce va fi încheiat procesul de licitație cu toate etapele aferente.
Pe Autostrada Târgu Mureș – Ogra:
* Pe Lotul 1: Târgu Mureș – Ungheni, execuția lucrărilor este în curs de relicitare. În primăvara lui 2017, este estimată începerea efectivă a lucrărilor, dacă nu apar contestații.
* Pe Lotul 2: Ungheni – Ogra, progresul fizic este de 15%. Termenul de finalizare a lucrărilor la acest lot este vara anului viitor.
Ministrul a mers și pe șantierul Autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș, acolo unde constructorul nu și-a respectat angajamentele contractuale, astfel încât CNAIR a emis penalități în valoare de 75 milioane lei. Antreprenorul a demonstrat că se află în incapacitate financiară și organizatorică și a părăsit șantierul, transmițând o notificare prin care a solicitat rezilierea contractului.
„Soluția pentru ca acest proiect să poată fi finalizat este rezilierea actualului contract și lansarea unei noi licitații. De acum înainte, vom dezvolta parteneriate cu antreprenorii care demonstrează seriozitate și profesionalism, care respectă calitatea și bineînțeles termenele unui proiect.”, a declarat Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.
Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia nov – dec 2016