Oferte locuri de munca top

A7 Pascani – Suceava: Contractul va fi semnat cand vor fi alocati bani

Mari contracte rutiere sunt încă în așteptarea alocării fondurilor pentru a putea fi semnate contractele, deși constructorii au fost desemnați cu mai mult timp în urmă.

În această situație se află, de exemplu, cele două loturi din autostrada A7 Moldovei, de la Pașcani la Suceava. Mai mult de cinci luni au trecut de când au fost adjudecate ambele contracte, însă din lipsa fondurilor acestea nu au fost semnate.

CNAIR mai are în momentul de față de contracte pentru mari proiecte de infrastructură rutieră pentru care fie a fost deja desemnat constructorul, fie sunt contestații în curs de soluționare, fie ofertele sunt în fazele finale ale evaluării.

În majoritatea lor, contractele de construire a rețelei de drumuri de mare viteză vor fi finanțate prin Programul Transport, și așteaptă undă verde de la Ministerul de Finanțe.

Este de menționat că alocarea banilor nu înseamnă că pot fi făcute efectiv și plățile.

„După semnarea contractelor, se dă ordin de începere pe prima fază (dacă sunt bani), în acest caz proiectare. Se poate amâna o perioadă ordinul de începere, dar nu sine die. Aceasta pentru că există riscul ca prețurile să crească mult peste valoarea contractului și ca atare constructorul nu mai poate duce proiectul la bun sfârșit”, ne-a transmis Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Autostrada Pașcani Suceava are două loturi

Lotul 1 (33 km):

Spedition UMB este câștigătorul contractului pentru construirea lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava din Autostrada Moldovei A7, cu o ofertă de 3,06 miliarde de lei, fără TVA

Licitația a fost adjudecată pe 25 martie 2025 și nu au fost contestații, dar contractul nu a fost semnat din lipsa fondurilor.

Durata contractului este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție .

Pe traseu vor fi construite inclusiv:

– un viaduct pe peste DJ208 și CF517 (1.049,80 m),

– un viaduct peste râul Ruja (604,60 m),

– un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 (868 m).

– patru parcări de scurta durată,

– un Spațiu de Servicii,

Toate parcările și spațiile de servicii vor fi dotate cu infrastructura necesară amplasării unui număr de minim 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.

Contractul mai prevede construirea a trei noduri rutiere:

– Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi)

– Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni),

-Nodul Roșcani.

Lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava va începe de la Nodul Rutier Pașcani (care aparține tronsonului anterior al A7) și se va termina în nodul rutier Roșcani.

Lotul 2 (29 km):

Pentru cel de al doilea lot al Autostrăzii A7 Pașcani – Suceava a fost desemnat tot grupul UMB ca fiind câștigătorul contractului de proiectare și execuție a lucrărilor. Valoarea contractului este 2,86 miliarde lei, fără TVA.

În acest caz, procedura s-a încheiat pe 11 martie anul acesta, însă încă nu au fost alocați banii necesari semnării contractului.

După finalizare, întreaga autostradă Pașcani – Suceava va avea o lungime de 62 km.

Pentru construirea lotului 2, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție).

Finanțarea este din Programul Transport 2021- 2027.

Pe traseul Lotului 2 vor fi construite 44 de structuri dintre care două cu o complexitate tehnică ridicată:

– un pod peste Râul Siret și DJ208C, în lungime de 845,10 m,

– un pasaj peste CF511, în lungime de 625,10 m.

Acest nou lot de autostradă va fi construit între Nodul Rutier Roșcani și estul municipiului Suceava, unde se va conecta cu tronsonul Suceava – Siret.

În zona acestei conexiuni va fi construit și un nod rutier care va permite acesul la Aeroportul Internațional Suceava și DN29, printr-un drum de legătură.

Contractul prevede ca pe traseu să mai fie construite două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.

Fiecare spațiu de servicii și fiecare parcare de scurtă durată va avea infrastructura necesară amplasării a minimum opt stații de încărcare pentru autoturismele electrice.

Pe traseu urmează să fie construite și trei noduri rutiere: Roșcani, care va asigura atât ieșirea de pe autostradă cât și intrarea pe aceasta; la Dumbrăveni, la intersecția cu DJ 208B (Verești – Dumbrăveni); la Aeroport Suceava.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2025


Etichete:
Sus