Oferte locuri de munca top

Metroul usor pana la Otopeni va costa 88 mil de euro si va fi gata in 2018

poza 8

Realizarea metroului de suprafața până la Otopeni presupune o investiție totală de 88 de milioane de euro, iar lucrările vor fi gata în aprilie 2018, a precizat astăzi ministrul Transporturilor, Sorin Bușe. Declarația a fpst făcută cu ocazia vizitei de lucru pentru prezentarea viitoarei legături feroviare Gara de Nord – Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” București.

CFR Infrastructură va reabilita linia ferată existentă între Gara de Nord și stația Odăile și va construi alți 2,3 kilometri de cale ferată nouă spre aeroportul Otopeni, va construi o stație provizorie și va face un trotuar rulant până la terminalele aeroportului.

Din 2018, pasagerii vor putea ajunge la aeroport în 18 minute, susține Sorin Bușe, ministrul Transporturilor.

O călătorie cu trenul spre aeroport va costa 3,99 lei, după reabilitarea rutei.

Linia de cale ferată între București și Aeroportul Otopeni ar putea rezolva problema circulației estimată pe durata viitorului campionat de fotbal.

Pe sectorul Gara de Nord – Odăile (17 km), linia este operabilă şi necesită doar reabilitare şi electrificare. Pe ruta Odăile – Aeroport Otopeni, cu o lungime de 2,3 km, proiectul propune construcţia unei noi linii ferate, împreună cu terminalul feroviar aferent. Lucrările vor fi realizate de CFR Infrastructură, în regie proprie.

Construcţia liniei ferate va asigura legătura Aeroportului Otopeni cu:

* Gara de Nord Bucureşti;

* cartierele şi localităţile limitrofe Bucureştiului, inclusiv Polul de Cercetare – „Laser Valley” din Magurele

* reţeaua feroviară naţională (16 perechi de trenuri/zi vor lega aeroportul de Braşov, Galaţi, Constanţa, Craiova, Ruse).

Proiectul feroviar ce va lega Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti de capitala României, precum şi de celelalte linii ferate interne are două etape:

* etapa I: legătura feroviară la aeroport şi construcţia unui terminal temporar în apropiere de terminalul sosiri al aeroportului, cu o durată de implementare de 18 luni: octombrie 2016 – aprilie 2018.

Costul de realizare al acestei etape este de 88,8 mil. euro (cu TVA) şi va fi asigurat din Fonduri Europene şi cofinanţare de la bugetul de stat.

* etapa a II-a: construcţia terminalului subteran multimodal metrou – tren, cu termen de finalizare 2020.

„ Proiectul feroviar care leagă Aeroportul Internaţional Henri Coandă de Bucureşti a început deja – au fost studiate şi analizate toate detaliile tehnice, astfel încât în primăvara anului 2018 să fie finalizat. Ne dorim să asigurăm conexiunea cu aeroportul nu doar din Bucureşti, ci şi din alte oraşe ca: Ploieşti, Braşov şi poate chiar din Bulgaria, pentru atragerea către Otopeni a pasagerilor din ţara vecină, printr-o variantă relativ rapidă: Ruse – Bucureşti”, a declarat ministrul Sorin Buşe.

legatura feroviara cu Otopeniul

 

Cititi articolele din revista ARENA Constructiilor nr 7  / octombrie 2016

Aboneaza-te la newsletterul ARENA Constructiilor si primesti gratuit cele mai importante stiri din constructii si piata imobiliara

Sus