Oferte locuri de munca top

Cum va arăta legătura Centura Oradea – Autostrada A 3

a Proiectul Legătura Centura Oradea (giratie Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia) prevede prelungirea inelului ocolitor al orașului, pe un traseu exterior zonelor urbanizate și racord la viitorul traseu al autostrăzii A3.

Potrivit studiului de fezabilitate, începutul traseului drumului de legătură se suprapune pe actuala centură a municipiului Oradea pe o lungime de aproximativ un kilometru, pe Calea Sântandreiului până la actuala intersecție giratorie dintre Calea Sântandrei și Str. Ovid Denșușeanu.

Pentru traversarea intersectiei giratorii și a căii ferate 310 Arad – Oradea este amenajat un pasaj. În vederea limitării amprizei pentru rampa pasajului de pe centura existentă se vor realiza structuri de sprijin din pământ armat.

Traseul continuă cu supratraversarea pârâului Peta și a CF 312 Oradea – Cheresig cu pasaj superior la Km 1+500

După acest pasaj, varianta de traseu urmăreste aproape paralel un canal existent și înainte de traversarea acestuia prin intermediul unui pod, se va amenaja o intersecție giratorie pentru legătura cu viitoarea Centură a localității Sântandrei. Pentru aceasta, în prezent, este în curs de elaborare studiul de fezabilitate, precum și pentru legătura cu un viitor parc industrial al municipiului Oradea aflat în perspectiva autorităților locale.

În continuare traseul are o orientare nordică și continua paralel cu râul Crișul Repede, pe partea stângă în sensul de curgere, și îl traversează cu pod la Km 5+250.

În jurul km 6+500 în vederea asigurării accesului în drumul proiectat a unui alt parc industrial se va prevedea o intersecție giratorie. Aceasta va asigura și trecerea la un profil de drum expres de la cel de drum național cu două benzi pe sens, cu separator median. Ulterior, traseul va intersecta traseul Drumului Expres Arad – Oradea pentru care a fost intocmit un Studiu de Fezabilitate in anul 2007, mergand pe traseul acestuia pana sfarsitul acestui prim tronson.

Axul Drumului Expres se va modifica pe zona cuprinsa intre DN1 si DJ190 astfel incat sa se evite demolarea unei hale existente .

Se intersecteaza calea ferata CF 300 Bucuresti – Bors pentru a carui continuitate se amenajeaza un pasaj in rampele caruia sunt integrate supratraversariale drumului proiectat odata pentru restabilirea drumului de legatura amintit si apoi pentru asigurarrea continuitatii DJ 190.

In zona km 9+330 traseul drumului proiectat supratraverseaza CF 300 Bucuresti – Oradea indreptandu-se catre nord est cu traversarea balastierelor prin suprapunerea pe un drum de exploatare existent (intre cele doua balastiere).

Urmatoarea intersectie a drumului de legatura Centura Oradea – Autostrda A3 este nodul rutier amenajat cu drumul comunal 71 ce permite accesul denivelat intre aceste doua artere asigurandu-se trecerea fara puncte de conflict a curentilor de trafic de pe o artera pe cealalta.

In aceasta zona traseul drumului de legatura este in imediata vecinatate a drumului expres; la drumul expres a fost prevazut nod rutier si reabilitare DC71.

Pentru drumul de legatura s-au respectat aceleasi principii cu anumite modificari la cererea expresa a autoritatilor locale; aceste modificari constau in urmatoarele:

  • un sens giratoriu dupa CF 402 spre Oradea pe DC 71
  • reabilitare DC 71 (structura rutiera) de la limita adminstrativa a localitatii Santaul Mic pana la sensul giratoriu de pe DC 71
  • un drum nou de cca. 1.2 km de la sensul giratoriu DC 71 pana la sensul giratoriu de pe DN 19 in zona complexului REAL
  • reabilitarea DC71(covor asfaltic) de la sensul giratoriu pana la intrarea in Oradea (cartier Episcopia Bihorului) pe o lungime de cca. 1.6 kmIn continuare axul drumului proiectat strabate o zona mlastinoasa pe o lungime de 1.4 km   dupa care la intersectia cu Paraul Crisul Mic este prevazut un pod ce va asigura si continuitatea drumurilor de exploatare existente in zona prin deschiderile podului.
  • Inainte de punctul de final al traseului care consta in amenajarea unui nod rutier la intersectia cu Autostrada A3, intersectie prevazuta cu bretele de acces, denivelata pentru evitarea punctelor de conflict a curentilor de trafic de pe o artera pe cealalta, va fi amenajat un alt pasaj peste traseul proiectat in vederea restabilirii drumului de exploatare existent (drumul Maria).
  • Autoritatile locale solicita toate acestea pentru a facilita accesul din partea de est a municipiului Oradea la drumul de legatura. Acest acces consta din constructia unui drum (pentru care este elaborat SF in 2015 – Beneficiar Primaria Municipiului Oradea) care sa lege DJ 767 F (calea Bihorului) cu sensul giratoriu de la complexul REAL apoi cu drumul de cca. 1.2 km (care face obiectul prezentei documentatii) si nodul rutier de la DC71.

De pe acest link se poate descarca harta https://we.tl/UUuuEnrzRZ

 

Cititi articolele din revista ARENA Constructiilor nr 7  / octombrie 2016

Aboneaza-te la newsletterul ARENA Constructiilor si primesti gratuit cele mai importante stiri din constructii si piata imobiliara

 


Etichete:
Sus