Oferte locuri de munca top

Nazare: “Master Planul de Transport este science fiction”

1809

Alexandru Nazare, deputat PNL

Master Planul de Transport cu proiecte în valoare de 28 de miliarde de euro este mai degrabă science fiction decât realitate, consideră deputatul PNL Alexandru Nazare.

Nazare îi solicită premierului Victor Ponta să prezinte documentul complet al Master Planului de Transport al României astfel încât să fie evidențiate sursele de finanțare și termenele clare de începere și finalizare a lucrărilor pentru fiecare proiect.

”Prezentarea făcută cu proiecte în valoare de peste 28 de miliarde de euro nu are nicio legătură cu un Master Plan pentru domeniul transporturilor, ci cu romanele science fiction. Problemele de infrastructură ale României nu se rezolvă cu hărți colorate, cu prezentări pompoase și cu acorduri politice pe hârtii fără valoare, ci pe termene asumate tranșant și surse de finanțare reale”, a precizat deputatul PNL.

De asemenea, Nazare critică întârzierea cu care Premierul s-a ajuns la ideea necesităţii unui acord politic în ceea ce priveşte Master Planul de Transport.

Alexandru Nazare precizează: ”Senzațional, după trei ani de guvernare haotică, premierul Ponta și-a dat seama că, de fapt, ei nu se pot apuca de treabă pentru că nu au acord politic. Nu au avut nevoie de acord politic atunci când au lansat trei licitații pentru proiecte de autostrăzi în concesiune sau atunci când au licitat studii de fezabilitate pentru mii de kilometri de autostradă. Nu au avut nevoie de acord politic atunci când au tăiat panglici la proiectele începute de alții, dar au acum nevoie de acord politic pentru că ei nu au mai fost în stare să înceapă noi proiecte fiind prea preocupați să schimbe harta coridoarelor europene.”

Necesitatea unui acord politic în ceea ce priveşte Master Planul de Transport a fost susţinută de Nazare încă din 2012, când a fost semnat contractul de elaborare a documentului. În acest fel s-ar elimina posibilitatea ca fiecare ministru și fiecare Guvern  să schimbe priorităţile pentru infrastructura de transport, care a dus la întârzierea timp de ani de zile a execuţiei unor proiecte vitale. Astfel, potrivit domnului Nazare, s-a ajuns în situaţia în care din fonduri europene pentru perioada 2014-2020 să fie achitate aproape 1,5 miliarde de euro pentru proiectele întârziate.

Sus