Oferte locuri de munca top

Vânzările VEKA România au rămas constante, în pofida scăderii pieţei

Alexandru Oancea, marketing manager VEKA România

Alexandru Oancea, marketing manager VEKA România

Piaţa de tâmplărie termoizolantă a stat în 2014 sub semnul scăderii investiţiilor şi al lipsei de informare.
Alexandru Oancea, marketing manager VEKA România, ne-a explicat: „În continuare ne-am confruntat cu neîncrederea consumatorilor în creşterea economică, lucru ce a dus la stagnarea investiţiilor, fie că vorbim despre construcţii sau renovări. ”
În acest context, dar şi în condiţiile orientării utilizatorilor finali către produse inferioare din punct de vedere calitativ, dar prezentând avantajul, pe termen scurt, al unui cost mai mic, eforturile companiei s-au concentrat în direcţia educării continue cu privire la importanţa unei achiziţii informate şi documentate.
Conform estimărilor companiei, în acest an a fost înregistrat un regres de aproximativ 5% pe piaţa locală de tâmplărie PVC, comparativ cu anul precedent.
„Din fericire, fenomenul exporturilor a reuşit să diminueze efectele traiectoriei descendente a pieţei, deşi numai o mică parte din segmentul societăţilor comerciale specializate în producţia de tâmplărie termoizolantă s-a orientat activ şi spre componenta de export. Cu toate acestea, nu putem trece cu vederea că un număr semnificativ de companii a fost afectat de scăderea cererii, o posibilă viitoare consecinţă putând fi chiar declinul accentuat al numărului de companii funcţionale”, a subliniat Alexandru Oancea.
Ȋn acest an, VEKA a achiziţionat la nivel internaţional grupul Gealan, întărindu-şi astfel poziţia competitivă în Europa şi în lume.
„Odată cu această achiziţie, ne dorim să contribuim semnificativ la readucerea pieţei naţionale pe un trend ascendent. Volumul vânzărilor VEKA România a rămas constant pe tot parcursul anului, pe o piaţă a cărei tendinţă a fost una de scădere, iar compania a continuat să-şi dezvolte relaţiile parteneriale la nivel naţional cu producătorii de tâmplărie, în prezent numărul acestora depăşind 180. În plus, pe parcursul anului 2014, partenerii VEKA din România şi-au consolidat exporturile de tâmplărie termoizolantă de clasa A, ajungând acum şi pe pieţe non-tradiţionale – cu preponderenţă în zona nord-americană, dar şi în Orientul Mijlociu”, a mai menționat Alexandru Oancea.

Exporturile – motor de creștere a pieței locale

Exporturile reprezintă în momentul de faţă cel mai important motor de creştere a pieţei locale. De aceea, un factor de influenţă pozitivă şi evoluţie a activității VEKA îl constituie pătrunderea pe cât mai multe pieţe internaţionale.
„În ultima perioadă, am observat o dezvoltare tot mai mare la nivel internaţional a producătorilor parteneri VEKA din România, iar ferestrele cu profile VEKA au luat şi drumul ţărilor precum Italia, Germania, Austria, Elveţia, Belgia, Franţa, Canada sau SUA. Pe lângă neîncrederea în evoluţia economică a ţării care a influentat negativ investiţiile şi dezvoltarea de noi proiecte, tendinţa consumatorilor de a se orienta către preţul cel mai mic în detrimentul calităţii rămâne unul dintre cei mai pregnanţi factori negativi de influenţă ”, a adaugat oficialul VEKA. Pentru a diminua acest fenomen, VEKA depune eforturi continue de educare a consumatorilor cu privire la importanţa informării corecte şi complete a consumatorilor înaintea deciziei de achiziţie.
Deși nu poate face estimări concrete asupra schimbărilor ce vor avea loc în perioada imediat următoare, managerul VEKA România se declară optimist în ceea ce priveşte evoluţia pieţei pe care activează.
„Ne dorim ca trendul să reintre pe o traiectorie ascendentă, iar acest lucru va fi posibil dacă vom asista la o creştere a investiţiilor şi a numărului proiectelor pe termen mediu şi lung. Rămâne de văzut cum va arăta debutul anului 2015, dar suntem realişti şi nu ne aşteptăm la schimbări bruşte sau radicale pe termen scurt, cu atât mai mult în contextul social și politic în care ne aflăm. Şi în 2015 vom continua să inovăm, la fel cum am făcut întotdeauna, pentru a întâmpina viitoarele reglementări europene de izolare termică, în condiţii de eficienţă în producţie, dar şi cele mai exigente cerinţe stilistice sau arhitecturale. Pentru primăvara anului ce vine pregătim noi repere constructive cu design specific care să răspundă proactiv unui segment arhitectural ce capătă teren şi în ţara noastră”, conchide Alexandru Oancea Marketing Manager VEKA.

Sus