Pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei, CJ Prahova va atribui contracte rutiere de peste 1 miliard de lei, potrivit indicatorilor tehnico-economici ce vor fi aprobați astăzi de Guvern.
Licitațiile pentru atribuirea acestor contracte sunt în curs de finalizare: una avea termen de deliberare pentru desemnarea câștigătorului data de 9 mai, iar pentru cealaltă ofertele sunt în evaluare financiară până pe 23 mai.
Contractele au durata de 3 și, respectiv, 2 ani.
Acces rutier complementar descărcare A3 Azuga – Buşteni
Traseul propus are o lungime totală de 9,434 km.
Contractul pentru proiectare și execuție lucrări are o valoare estimată de 604,73 milioane lei fără TVA și durata prevăzută de 3 ani.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoare totală a investiției este de circa 838,29 milioane lei (TVA inclus), din care lucrările de construcții și montaj sunt de 694,3 milioane lei.
Pentru acest contract au depus oferte:
* Asocierea: Coni (lider), Dineng Dev SRL, RIA Design Consulting SRL,Trace Group Hold, Infra Expert,
* Asocierea: Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. (lider), Visio Construction Works,
Ofertele sunt în evaluare financiară până pe 23 mai.
Drumul va avea patru tronsoane:
* Tronson I: intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600), lungime 1,60 km (extravilan);
* Tronson II: (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);
* Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);
* Tronson IV: (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).
De asemenea, vor fi realizate 6 sensuri giratorii.
Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic
Traseul propus are lungimea de 5,845 km.
Contractul pentru proiectare și execuție are valoarea estimată de 249,2 milioane lei, fără TVA și durata de 2 ani.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a investiţiei este de peste 341,38 milioane lei, inclusiv TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de circa 286,72 milioane lei.
Pentru acest contract au depus oferte:
* Asocierea: Coni (lider), RIA Design Consulting SRL,Trace Group Hold,
* Asocierea: Frasinul (lider), Artehnis.
Selecția câștigătorului avea termen până pe 9 mai.
Traseul drumului complementar se desprinde din Drumul Judeţean 101 R, la ieşire din localitatea Breaza, unde este prevazută o intersecţie giratorie. Din această intersecţie, traseul drumului proiectat merge paralel cu calea ferată până la km 1+330, unde traversează râul Prahova printr-un pod de 80 m. Traseul duce în continuare către o intersecție amenajată cu sens giratoriu cu strada Ghioşeşti, după care continuă paralel cu albia râului Prahova. La km 3+730, drumul traversează râul Prahova printr-un pod de 60 m, apoi continuă pe malul drept al raului până la km 4+350, unde traversează un afluent al Prahovei (Valea Mesteacănului) pe un pod de 36 m. Traseul continuă pe malul drept al râului Prahova, pe care îl traversează pe un pasaj care trece şi peste calea ferată Bucureşti-Braşov la km 5+800 şi se închide printr-o intersecţie de tip giratoriu cu DN 1 la km 111+200.
Finanțarea obiectivelor de investiție va fi realizată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat, precum și din alte surse legal constituite.