Urare Craciun 2024

Un viitor pasaj rutier va fluidiza traficul pe Valea Prahovei

Guvernul va aproba astăzi un proiect de investiții în valoare de 27 milioane de euro pentru fluidizarea traficului de pe Valea Prahovei.

Acesta prevede realizarea unui pasaj rutier într-unul dintre punctele unde apar cel mai des aglomerările de trafic în drumul spre munte, mai exact la intersecția dintre DN 1 cu DN 73A, orașul Predeal, județul Brașov.

Valoarea totală a lucrărilor este de 132.493 mii lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 114.685 mii lei.

Finanțarea obiectivului de investiție se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum și din alte surse legal constituite.

Durata de execuție este de 30 de luni.

Proiecte de infrastructura rutiera, aprobate

Conform indicatorilor tehnico-economici, din punct de vedere funcțional și al traficului, obiectivul se încadrează în clasa de importanța II şi va avea următoarele caracteristici:

* sens giratoriu suspendat: lungime 220 m, lațime 13,15 m, raza externă 35 m, raza internă 21,80 m;

* Rampa 1 (București – Brașov): lungime  240 m, lațime 6,30 m

Va avea o singură bandă de circulație, preluând fluxul de autovehicule care vine dinspre București și va merge către Brașov sau Râșnov. Aceasta pornește din DN1 și se racordează la sensul giratoriu suspendat.

* Rampa 2 (Brașov – București): lungime: 287,00 m, lățime 6,30 m

Va avea singură bandă de circulație, se va desprinde din sensul giratoriu suspendat și va fi racordată în DN1. Aceasta preia fluxul de autovehicule care vine dinspre Brașov sau Râșnov și se îndreaptă spre București.

* Rampa 3 (București – Râșnov / Râșnov – București): lungime 185 m, lățime 10,80 m

Va avea două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens de deplasare, și va prelua fluxul de autovehicule care vine dinspre Râșnov și se va deplasa spre București, respectiv spre Brașov.

Nou perimetru pentru extragere agregate

Realizarea Rampei 3 va duce la blocarea unuia dintre accesele pe proprietatea unității militare ,,Vânătorii de Munte Bucegi’’, fiind astfel necesară mutarea acestuia în lungul DN73A. Pentru a oferi o cale de acces în locul celei închise de realizarea Rampei 3, se propune realizarea unui pod cu schema statică grinzi simplu rezemate, cu suprastructura alcatuită din 5 grinzi prefabricate precomprimate din beton, cu înălțimea de 1,05 m și lungimea de 16,10 m.

* Rampa 4 (spre Brașov): lungime 160 m, lățime 6,30 m

Va avea o bandă de circulație și va prelua fluxul de autovehicule din sensul giratoriu care se îndreaptă către Brașov.

Sensul giratoriu suspendat va fi poziționat central față de intersecția actuală dintre DN1 și DN73A, în timp ce, cele patru rampe, care primesc fluxurile de trafic direcționate, respectiv către Brașov, Râșnov și București, vor fi amenajate paralel cu DN1 și DN73A.

De asemenea, pentru eliminarea virajului la stânga din DN1 către Strada Mănăstirii este prevazut un podeţ peste „Pârâul lui Vlad” care să asigure accesul auto către Strada Mănăstirii, respectiv Mănăstirea Predeal.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/ mai 2022

Sus