Urare An Nou 2024

Un pasaj subteran va fi realizat cu 16 mil euro

Lucrările de realizare a unui pasaj subteran, cu o valoare estimată de peste 16 milioane de euro, ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului viitor.

Licitația pentru atribuirea contractului de execuție a lucrărilor ar urma să aibă loc la sfârșitul acestui an.

Studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și coridorul de expropriere pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1” au fost aprobați de către consilierii locali din Oradea.

Valoarea proiectului se ridică la 81,18 milioane de lei, fără TVA, din care lucrările de construcții montaj se ridică la 71,93 milioane lei, fără TVA.

Documentația proiectului va fi depusă spre finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, proiectarea fiind asigurată prin Programul Operațional Asistență Tehnică, existând deja contract de finanțare din fonduri nerambursabile pentru serviciile respective.

Proiectanții sunt Someș – Top – Grup SRL și SC Costin și Vlad – birou de proiectare SRL.

Proiectul prevede realizarea unui pasaj subteran în zona Magazinului Crișul. Acesta are ca scop descongestionarea traficului în intersecția aflată în zona respectivă.

Lungimea tronsonului amenajat va fi de 930 de metri, din care pasajul propriu-zis va avea 340 m, cu rampa de 128 m, iar lățimea unei benzi/rampă de urcare-coborâre de 4 m.

Obiectivul de investiții, etapa 1, vizează tronsonul cuprins între Pasajul Magheru și Magazinul Crișul.

Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul).

Lucrari rutiere de peste 46 mil euro pe drumuri judetene, in pregatire

Cea de-a doua etapă a proiectului, care vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea, va fi supusă atenției Consiliului Local Oradea în ședința viitoare.

„Prin acest proiect ne dorim ca transportul în comun, în municipiul Oradea, să aibă prioritate, astfel încât, după ce toată zona va fi reabilitată, să se circule fluent. Nufărul – Cantemir are deja bandă dedicată pentru tramvaie, Magheru – Gară va avea tot bandă dedicată pentru tramvaie, pe Calea Aradului și pe Atelierelor se întâmplă la fel, ne va mai rămâne doar b-dul Decebal pe care va trebuie să-l rezolvăm din acest punct de vedere al priorității mijloacelor de transport în comun”, a explicat primarul municipiului Oradea, Florin Birta.

În cadrul aceluiași proiect se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări.

Totodată, vor fi realizate piste de biciclete și se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat.

De asemenea se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, va fi reabilitată rețeaua de utilități și vor fi amplasate mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2023

Revista Arena Constructiilor mai 2023

Sus