Oferte locuri de munca top

Trei proiecte rutiere importante vor fluidiza traficul din Oradea

Mai multe proiecte noi de investiții au ca scop fluidizarea traficului din câteva zone aglomerate ale municipiul Oradea. Acestea urmează să fie implementate de către municipalitate în următoarea perioadă.

Primul proiect vizează lărgirea traversării pe sub calea ferată în zona intrării pe strada Matei Corvin, de la două benzi, cât este astăzi, la patru benzi.

În prezent, înălțimea acestui pasaj este puțin peste 4 metri. Propunerea municipalității este ca acesta să fie înălțat la 5 metri, pentru a nu mai exista restricții pentru tiruri.

În momentul de față se lucrează la studiul de fezabilitate pentru lărgirea acestui pasaj. Documentațiile necesare și avizele de la CFR vor fi finalizate în primăvara acestui an.

Se estimează că valoarea întregii lucrări va fi de puțin peste 1 milion de euro.

Primarul Municipiului Oradea, Ilie Bolojan, a declarat.: „În urma discuțiilor pe care le-am avut cu conducerea Companiei de Drumuri și Autostrăzi, am convenit ca după obținerea tuturor avizelor necesare, a documentațiilor aferente și după realizarea eventualelor exproprieri, așa cum am lucrat și la proiectul de legătură a orașului Oradea cu viitoarea autostradă, să predăm acest proiect Companiei de Drumuri și Autostrăzi, în așa fel încât în cursul anului viitor să fie realizată această lărgire a trecerii pe sub calea ferată”.

Al doilea proiect de investiții vizează prelungirea drumului care leagă orașul Oradea de comuna Sîntandrei – etapa a II-a. La intersecția dintre Centura Oradea și strada Cazaban există o trecere peste calea ferată, la intrarea pe drumul nou de legătură executat cu comuna Sîntandrei. Primăria Oradea își propune astfel o a II-a etapă, prin care acest drum de legătură să se lege cu orașul, fără să mai traverseze calea ferată sau centura.

„În acest sens, din această girație, care este imediat după trecerea de cale ferată, se propune executarea unui drum nou în lungime de 973 metri, care să se apropie de zona malului Crișului Repede, să treacă pe sub cele două linii de cale ferată, cu un pasaj pe sub acel rambleu, să treacă apoi pe sub șoseaua de centură în zona străzii Podului tot cu un pasaj pe sub rambleu și să iasă în Cazaban prin spatele benzinăriei OMV și pe lângă actuala Piață Ioșia, cu o bretea pentru cei care doresc să vireze dreapta pe centură, ca să nu aglomereze girația din zona Cazaban și cu altă bretea pentru cei care doresc să intre în oraș și să vireze stânga”, a precizat primarul.

Proiectul este momentan în lucru, urmând ca în primăvară, după obținerea tuturor avizelor, să fie finalizat studiul de fezabilitate.

O a treia lucrare importantă este cea de realizare a unei legături suplimentare între DN79 Oradea – Arad, în zona aeroportului și șoselei de centură, strada Ogorului, de la girația care este situată la ieșirea pe centură, lângă Cimitirul Rulikowski și Cartierul Europa. Conform proiectului, actualul drum care duce la piața de vechituri s-ar continua pe lângă piață, scopul fiind de a se lega cu drumul din spatele centrului comercial Era Shopping Park, care face legătura directă cu drumul Oradea-Arad.

Este vorba de o traversare, un drum acoperit în zona culoarului de aterizare a aeroportului, la o distanță de aproximativ 700 metri de capătul pistei de aterizare, într-o zonă care este mult mai joasă, situându-se la o diferență de aproximativ 5 metri față de nivelul pistei.

„ În momentul de față realizăm studiile geotehnice și topografice, în așa fel încât să vedem care este nivelul apei în subteran, pentru că de acest nivel va depinde și sistemul de construcție. Estimăm că, dacă totul va fi în regulă, în termen de aproximativ două luni de zile vom avea studiile de fezabilitate, inclusiv acordul de la Autoritatea Aeronautică și vom putea să promovăm acest proiect în perioada următoare, în așa fel încât, odată cu realizarea tuturor lucrărilor din această zonă, legătura dintre Leroy Merlin, Piața 100, această girație și legătura dintre intrarea în Parcul Industrial II și pasajul de pe strada Thurzó Sándor, întreaga zonă să fie mult mai bine conectată traficului”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Acest proiect urmează să fie realizat din bugetele locale, fiind în gestiunea Zonei Metropolitane Oradea.

„Dacă toate lucrurile vor fi în bună regulă, în primăvara acestui an, vom avea aceste trei proiecte gata de promovat și de aprobat în ședințele de Consiliu”, a concluzionat primarul Ilie Bolojan.

 

 

Citiți și:

Proiect rezidential de lux in nordul Capitalei

Investitori evrei pregatesc un amplu ansamblu imobiliar in Capitala

Reduceri de preturi si in cadrul unor proiecte de lux din Bucuresti

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.8/ nov-dec 2018

Sus