Oferte locuri de munca top

Trei oferte pentru etapa a III-a a modernizarii infrastructurii feroviare a Portului Constanta

Trei oferte au fost depuse în cadrul procedurii de achiziție publică lansată pentru atribuirea contractului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III.

Valoarea totală a contractului este estimată între 619,5 milioane de lei fără TVA și 732,23 milioane de lei fără TVA.

Autoritatea contractantă este Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA.

Pentru atribuirea acestui contract au depus oferte:

– Ofertant unic: Porr Construct,

– Asociere: Arcada Company (lider), Alstom Transport SA,

– Asociere: Bawi Construction (lider), Swietelsky Construct.

Ofertele sunt în evaluare până la data de 7 mai 2025.

Liniile de cale ferată incluse în cadrul proiectului fac parte din reţeaua TEN-T și fac parte din Coridorul Rin – Dunăre pe teritoriul României, ca parte a infrastructurii furnizate în cadrul nodului de acces al portului Constanța, care leagă rutele maritime de rețeaua feroviară terestră.

Portul Constanța este principalul port din Marea Neagra, având o cotă de transport feroviar de 41%, cu 1446 de nave care utilizează portul în 2013.

Hinterlandul portului poate fi extins spre Europa Centrală, luând în considerare îmbunătățirea condițiilor feroviare, precum și îmbunătățirea condițiilor rutiere și a condițiilor de navigație pe Dunăre.

Totodată, se dorește la nivel european conectarea feroviară a Portului Constanța cu Portul Gdansk (Polonia), realizându-se astfel o conexiune feroviară între Marea Baltică și Marea Neagră.

În Master Planul General de Transport al României se precizează că Portul Constanța nu dispune de o infrastructură feroviară modernă, fapt ce are un impact negativ asupra competitivității și capacității portuare în raport cu alte porturi din regiune.

În contextul conflictului din Ucraina, de creștere a fluxului de transport mărfuri ce trebuie operate în Portul Constanța, a devenit mult mai vizibilă pentru autorități capacitatea de operare redusă din zona Portului Constanța, cauzată de starea precară a infrastructurii feroviare publice.

Investiția este considerată ca o etapă inițială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin – Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară din centrul și sud-estul Europei.

Finanțarea va fi realizată cu fonduri din Programul Transport (PT) 2021 – 2027.

Procedura de atribuire se desfășoară sub clauza suspensivă.

Încheierea contractului de achiziție sectorială este condiționată de obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidența legislației privind finanțele publice.

Durata contractului este de 99 de luni.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025


Etichete:
Sus