Oferte locuri de munca top

Transporturile risca sa se scumpeasca si mai mult

Ca și cum nu ar fi fost de ajuns creșterea costurilor de transport, transportatorii români se confruntă cu probleme create de Guvernul României, după cum susțin asociațiile patronale din transporturi. Aceste probleme pot duce la scumpirea în continuare a serviciilor de transport.

Astfel, industria transporturilor se confruntă cu:

* reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul international ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata impozitelor și contribuțiilor sociale aferente, retroactiv pe 5 ani,

* carantinarea șoferilor.

Asociațiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF ca fiind abuzivă și acuză guvernanții că fac jocul statelor vest-europene care vor să elimine concurența est-europeană de pe piața de transport international.

În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria își protejează propriii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna.

Efectele sunt devastatoare cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.

Reprezentanții transportatorilor susțin că Guvernul îi penalizează pentru gradul mic de vaccinare a populației României și a decis intrarea în carantină 14 zile a șoferilor profesioniști care revin din țări roșii din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu Covid-19, dacă nu sunt vaccinați și nici nu pot dovedi că au trecut prin boală în ultimele trei luni.

”Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens «culoare verzi» și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profestionisti”, afirmă asociațiile transportatorilor într-un comunicat de presă.

Trasportatorii spun că prin această măsură Guvernul obligă șoferii români să îngroașe rândul șomerilor dacă nu vor să se vaccineze sau să emigreze în alte țări, lucru foarte probabil dat fiind viitorul incert al firmelor românești de transport și criza profundă de șoferi cu care se confruntă toată Europa.

Firmele de transport din România se confruntă astfel, pe de-o parte, cu plecarea forței de muncă, iar pe de altă parte cu controale abuzive ale ANAF care le bagă direct în faliment după impunerea unor sume uriașe de plată ca impozite și contribuții sociale pe ultimii cinci ani.

Demersurile făcute până acum pentru deblocarea situației create de controalele desfășurate de ANAF au rămas fără rezolvare ajungându-se într-un moment de impas grav în relația cu autoritățile competente ale statului român.

Protestele (de stradă) sunt iminente pe fondul tensiunilor acumulate, într-un moment în care menținerea competitivității acestui sector de activitate, care nu a beneficiat de subvenții sau ajutoare de stat, este puternic subminată, în loc să constituie un capitol de succes într-o strategie națională bine conturată, atrag atenția asociațiile patronale.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2021

Sus