Echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces / ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, a anunțat Direcția de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
Lotul 2 Margina – Holdea este ultimul care se află în lucru din această autostradă și are termen de finalizare în 2026, având finanțare prin PNRR.
Pe acest lot mai sunt de finalizat lucrările la secțiunile E și D (9,13 km), secțiune care în trecut a fost afectată de alunecări de teren. Pentru evitarea problemelor de stabilitate a terenului, aici urmează să fie construite două tuneluri cu o lungime totală de 2,13 km, formate din câte două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație, cu platformă de 11,25 m.
Lucrările vor fi executate la adăpostul unor „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 m și o suprapunere de 4 m. La fiecare 75 de centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret.
La mijlocul lunii decembrie va începe primul foraj la primul fir de tunel și vor fi deschise, în total, 8 fronturi de lucru de foraj pentru realizarea tunelurilor.
Autoritățile spun că această secțiune va fi dată în folosință la finalul anului 2026.
Metoda folosită va fi cea austriacă, ca și în cazul tunelului Momaia de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
Se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție, explică oficialii din cadrul DRDP Timișoara.
Contractul de proiectare și execuție pentru această secțiune a fost atribuit pe 28 octombrie 2022 asocierii Spedition UMB SRL –Tehnostrade SRL –SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt.
Ordinul de începere a proiectării a fost dat la 5 decembrie 2022.
Durata prevăzută în documentație este de 45 de luni (11 luni proiectare, 34 de luni execuție).
„Cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/sens)”, au transmis reprezentanții DRDP Timișoara.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024