Pe șantierul drumului de legătură dintre DN 69 Timișoara – Arad și autostrada A1 stadiul lucrărilor este de aproape 40%, în ultima săptămână de muncă din acest an.
În ciuda umidității ridicate din sezonul de iarnă, muncitorii au fost pe teren, potrivit DRDP Timișoara.
În prezent se lucrează la realizarea de umpluturi de pământ, strat de formă, strat de fundație din balast, stabilizare cu liant hidraulic, montare de prefabricate, relocarea rețea de electricitate LEA 220 kV etc.
Echipele au insistat, în ultimele zile, pe amenajarea drumului tehnologic și amenajarea platformei pentru macarale în vederea montării, în 2025, a grinzilor pe pasajul peste A1.
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor rămase de executat la drumul de legătură dintre autostrada A1 Arad – Timișoara și DN 69 a fost atribuit pe 19 iulie 2024 firmei Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj (Strabag).
Cei aproape 10 km ai acestui drum de legătură vor avea profil de drum național, cu patru benzi de circulație. Proiectul cuprinde două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Valoarea contractului este de 235,88 milioane lei fără TVA.
Durata contractului este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
A7, lotul 2 Mizil – Pietroasele
Săptămâna viitoare va fi deschisă circulația pe încă 21 de km din A7, lotul 1, între Dumbrava și Mizil, după cum a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Totuși, lotul 2 Mizil – Pietroasele nu va putea fi deschis tot atunci, și nu se va putea realiza conexiunea Ploiești – Buzău integral pe autostradă, ci doar Buzău – Focșani.
În prezent, ultima grindă a fost așezată pe poziție (pod Mizil – Amaru). Urmează punerea predalelor, armarea și turnarea plăcii, cel mai probabil luni dimineață.
Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș
Primul pilot a fost forat la o structură aflată în zona localității Sâmbăta de Sus.
Doar pe Lotul 3 – cuprins între Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus – constructorul turc are de executat peste 1.200 de astfel de piloți forați, potrivit reprezentanților DRDP Brașov.
În paralel cu lucrările de fundare, antreprenorul lucrează în continuare și la organizarea de șantier, drumurile tehnologice, dar au început și lucrările de decopertare a stratului de pământ vegetal de pe culoarul autostrăzii.
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 din autostrada Sibiu – Făgăraș este de peste 1,77 miliarde lei fără TVA.
Contractul a fost atribuit pe 24 august 2023 antreprenorului turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS.
Pe restul loturilor (1, 2 și 4) antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) execută lucrări de pregătire fiind în faza finalizării proiectelor tehnice.
Pentru execuția lucrărilor pe toate cele patru tronsoane constructorul are la dispoziție 36 de luni.
Autostrada Sibiu – Făgăraș (68,04 km) este compusă din:
-Tronsonul 1 Boița – Avrig (14,25 km.)
-Tronsonul 2 Avrig – Mârșa– Arpașu de Jos (19,92 km.)
-Tronsonul 3 Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus (17,61 km.)
-Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km.)
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024