In perioada 7-8 mai au loc la Atena 2 intalniri ale ministrilor transporturilor din UE pentru dezbaterea informala a politicilor maritime si a Sistemelor Inteligente de Transport.
In privinta problematicii gazului natural lichefiat tara noastra sustine imbunatatirea performantelor transportului maritim in domeniul protectiei mediului marin la nivel UE si international, fiind favorabila initiativei legislative europene de utilizare a LNG (Gaz natural lichefiat) si de creare a unei infrastructuri minime pentru alimentare cu LNG in porturi pana in 2025, respectiv 2030, in scopul reducerii dependentei energetice si a emisiilor de CO2.
In problematica dezvoltarii unui sistem de politici maritime si planificare spatiala ministrul roman al transporturilor declara: „Desi sustinem necesitatea imbunatatirii concurentei si cresterii eficientei si transparentei porturilor, trebuie sa ne asiguram ca in cadrul acestui proces nu crestem povara administrativa si nu introducem restrictii nejustificate care sa afecteze profitabilitatea porturilor”.
Reprezentantii tarilor europene dezbat recenta initiativa a Comisiei Europene privind „Maritime Spatial Plannig”, proiect pentru o politica maritima integrata care va oferi potentialilor investitori date clare despre potentialul de dezvoltare economica; de asemenea va diminua birocratia, potrivit Comisiei Europene. Institutiile europene estimeaza ca prin reducerea timpului de contractare cu pana la trei ani pentru investitii in regenerabile de exemplu, pot fi generate castiguri de la 60 de milioane pana la 600 de milioane de euro pana in 2020.
O a doua conferinta la care Romania e reprezentata de Ministrul Transporturilor este Consiliul informal al Ministrilor Transporturilor pe tema provocarii actuale in dezvoltarea infrastructurii inteligente si a industriei auto pentru cresterea sigurantei rutiere.
Romania considera ca este nevoie de specificatii tehnice si posibilitatea accesarii de fonduri europene pentru dezvoltarea unei infrastructuri de transport inteligente, se arata in comunicatul MT.
Luna trecuta Comisia Europeana a lansat „Tabloul de bord in domeniul transporturilor” instrument statistic ce compara rezultatele statelor membre, grupate in 22 de categorii legate de transport si evidentiaza cinci tari fruntase si ultimele cinci, cu cele mai slabe rezultate.