Proiectul de aproape 2 milioane de euro Dahar, care viza dezvoltarea porturilor interioare ale Dunarii a ajuns la final.
Lucrarile au inceput in 2011 si s-au desfasurat pe o perioada de 36 de luni. Proiectul a primit finantare prin Programul de Cooperare Transnationala Sud Estul Europei, axa prioritara 3 „Imbunatatirea accesibilitatii”, aria de interventie 3.3 „Imbunatatirea conditiilor cadru pentru platformele multimodale”.
Obiectivul principal al Dahar este de a contribui la o mai buna integrare a navigatiei interioare in cadrul lanturilor de transport logistic prin investigarea si utilizarea potentialului multimodal al porturilor si zonelor portuare din orasele de dimensiuni medii din sud estul Europei, localizate de-a lungul Dunarii, potrivit prezentarii proiectului pe romanian-ports.ro.
Printre rezultatele proiectului se numara : dezvoltarea unui plan pentru managementul lantului de aprovizionare si a transportului intermodal in porturile dunarene din sud estul Europei; Master Plan pentru dezvoltarea porturilor in centrele logistice pentru transportul pe caile interioare si in centrele intermodale de importanta nationala si internationala; planuri concrete de fezabilitate pe plan local, continand specificatii tehnice si planuri arhitectonice cu privire la infiintarea terminalelor de containere multimodale si a centrelor logistice; Master Plan pentru dezvoltarea legaturilor de transport cu caile ferate si cu soselele la nivel local si national; planuri locale de actiune pentru dezvoltarea legaturilor de transport cu caile ferate si cu soselele pentru fiecare din cele 9 porturi unde au fost organizate IWT (Inland Waterway Transport).