”Vestea bună a zilei” a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Se referă la faptul că CNAIR a transmis către ANAP în vederea verificării documentația de atribuire pentru lansarea procedurii de achiziție publică a contractelor de execuție a lucrări lorde construire a primului tronson din autostrada A7, Ploiești – Buzău.
Acest sector de autostradă este împărțit în trei loturi, astfel:
Lot 1 Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000
Lot 2 Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350
Lot 3 Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250
În cadrul acestor contracte, în lungime de 63,25 km, se vor executa 42 de poduri și pasaje.
După validarea de către ANAP, licitația va fi publică pe SICAP pentru depunerea de oferte.
Proiectul tehnic de execuție este deja făcut și este parte din documentația de licitație. Asta înseamnă că imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren.
Termen de execuție a lucrărilor: 20 de luni
Sunt prevăzute 6 noduri rutiere (vedeti planșele pentru amplasare), 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcări/spații de servicii și 2 centre de întreținere. Perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi și stații de încărcare pentru vehicule electrice în spațiile de servicii.
A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320km de la Pașcani pâna la autostrada A3 București-Ploiești (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focșani și Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR.
”Ne propunem ca până la sfârșitul verii să scoatem la licitație sectorul Buzău-Focșani, iar până la sfârșitul anului Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani”, a mai anunțat ministrul Drulă.