Oferte locuri de munca top

Piața spațiilor comerciale stradale, repoziționare în actualul context economic

Ramona Paun – Manager Retail & Valuation Department, în cadrul Romtor Real Estate

Cele mai multe solicitări pentru spațiile comerciale din ultimii doi ani fost îndreptate către zona centrală a orașului.

Pentru segmentul spațiilor comerciale, anii 2020-2021 au reprezentat ani provocatori din punct de vedere al restricțiilor impuse de pandemie, iar companiile care nu au mai fost rentabile din cauza scăderii dramatice a cifrei de afaceri au trebuit să închidă, iar cele mai multe companii s-au reiventat, schimbând chiar domeniul de activitate pentru a folosi spațiul închiriat în continuare.

În București, chiriile spaţiilor comerciale stradale au avut o tendință descrescătoare, pe arterele principale prețurile situându-se între 20 – 60 €/mp/lună, fără TVA, respectiv cu 10 – 25 €/mp/lună, fără TVA, pe artere comerciale secundare.

“Noi ne-am întâlnit cu o cerere în revenire pe spațiile mici și medii, cu suprafețe între 50-100 metri pătrați, majoritatea aflate în zonele centrale și o parte din zonele semicentrale. Acest lucru se datorează adaptării acestora la cât mai multe domenii de activitate (ex:  cofetărie, fast-food, show-room, servicii – beauty salon, vânzare biciclete cu atelier de reparații). Apetitul către zona Unirii – Centrul Vechi a scăzut în ultimul an, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, acestea determinând un aflux foarte mic de turiști străini, “ a spus Ramona PăunManager Retail & Valuation Department, în cadrul Romtor Real Estate.

Durata de închiriere a spațiilor comerciale a scăzut la 1-3 ani, deoarece incertitudinea din punct de vedere al restrictiilor impuse în urma noului val pandemic duce la imposibilitatea planificării pe termen lung a activităților economice respective.

Se remarcă și în piața spațiilor comerciale o atenție sporită a chiriașilor asupra spațiului pe care îl închiriază, în sensul că își realizează o documentare inițială pe zona respectivă, petrec timp la spatiul pentru a observa fluxul de pietoni, astfel încât să își previzioneze cât mai realist afacerea.

În cadrul Romtor Real Estate, fiecare client beneficiază de consultanța experților pentru a identifica cea mai bună soluție pentru aceștia. Un consultant imobiliar cunoaște cel mai bine piața și oferă celor ce vor să cumpere sau să închirieze  timpul, cunoștințele acestuia, dar și filtrează opțiunile din piață pentru ca întregul proces să devină eficient.

Compania Romtor Real Estate este prezentă pe piață de peste 8 ani, fiind specializată în operațiuni imobiliare B2B, cât și B2C, axându-se pe achiziții, tranzacții și evaluări ANEVAR.

 

Sus