Oferte locuri de munca top

Orice amanare a lucrarilor poate produce pierderi semnificative atat pentru constructor, cat si pentru beneficiari

Radu Samoilă, directorul general al companiei de construcții Eky-Sam din Iași

Cu toate că zeci de mii de cetățeni din întrea­ga țară așteaptă să circule pe drumuri reabili­tate, șantierele acestor investiții sunt în peri­col să încetinească semnificativ ritmul lucrărilor.

 

 

 

Reducerea alocărilor bugetare și incertitudi­nea privind finanțarea lucrărilor îi îngrijorează pe managerii firmelor de construcții drumuri.

“Considerăm că orice întârziere a plăților va avea efecte directe asupra calității proiecte­lor, asupra comunităților, dar și asupra eco­nomiei țării”, este de părere Radu Samoilă, directorul general al companiei de construcții Eky-Sam din Iași, care are aproape 200 de angajați.

Firma gestionează la momentul actual 18 pro­iecte de infrastructură rutieră, unele dintre acestea fiind în stadiu incipient sau chiar ne­demarate efectiv în execuție.

Diminuarea bugetelor va avea, cu siguranță, un impact direct asupra ritmului de execuție, consideră domnul Samoilă.

În sectorul construcțiilor de drumuri, predic­tibilitatea finanțărilor este esențială, deoare­ce orice întrerupere îi afectează nu numai pe constructori, dar mai ales comunitățile care au nevoie de aceste investiții pentru dezvoltare.

Constructorul speră ca autoritățile să găseas­că soluții pentru a evita astfel de blocaje.

”În situația întârzierii plăților analizăm toate opțiunile pentru a minimiza impactul asupra companiei noastre. Totodată, ne vom con­centra asupra optimizării resurselor și a fluxului de lucru”, ne-a precizat directorul ge­neral Eky-Sam.

În același timp, domnul Samoilă consideră că, în cazul suspendării unor proiecte, primordial este să gestioneze resursele umane astfel în­cât să fie minimizat impactul asupra muncitorilor.

”Vom analiza posibilitatea relocării acestora pe alte șantiere active, acolo unde acest lu­cru este fezabil. Totodată, în funcție de dura­ta suspendării, vom avea în vedere și măsuri alternative, precum reprogramarea și redis­tribuirea personalului în funcție de nevoile companiei”, spune directorul general Eky-Sam.

Programul Anghel Saligny: Peste 2.000 de santiere de drumuri din toata tara risca sa fie blocate

Risc major de degradare a lucrărilor pe șantierele suspendate

Încetinirea sau suspendarea lucrărilor prezin­tă un risc major de degradare a lucrărilor deja executate în cadrul proiectelor.

De asemenea, astfel de întârzieri duc la cos­turi suplimentare pentru constructor, care trebuie să își reorganizeze resursele umane și logistice, precum și la probleme pentru bene­ficiar care se va confrunta cu termene depășite.

”Desigur că pentru evitarea degradării lucrări­lor deja executate, vom analiza necesitatea măsurilor de conservare a acestora. De regu­lă, astfel de costuri ar trebui acoperite din bu­getul proiectului sau prin soluții identificate cu beneficiarul lucrărilor. Cert este că orice amânare, fără o strategie clară, poate produ­ce pierderi semnificative atât pentru con­structor, cât si pentru beneficiari”, consideră domnul Samoilă.

În același timp, un alt risc major al blocării șantierelor îl reprezintă impactul asupra acti­vității societăților din acest sector, deja greu încercate de schimbările legislative din ultima perioadă.

Sectorul construcțiilor traversează acum o perioadă dificilă din cauza modificărilor legis­lative și a creșterii contribuțiilor la stat în ur­ma eliminării integrale a facilităților fiscale de care angajații din sector trebuiau să benefici­eze până în 2028, potrivit acordului semnat de Guvern cu FPSC.

”Aceste schimbări pun o presiune suplimenta­ră pe companii și ne îngreunează și mai mult găsirea unor soluții rapide pentru menține­rea locurilor de muncă în cazul unor întârzieri ale finanțărilor. Sperăm, însă, că astfel de si­tuații să fie evitate printr-o clarificare rapidă a finanțărilor pentru anul 2025”, spune Radu Samoilă, director general Eky-Sam. n


Sus