Oferte locuri de munca top

Oferta de peste 1,44 mld lei pentru modernizarea unui tronson feroviar

A fost desemnată oferta câștigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea de cale ferată Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3).

Această secțiune este aferentă obiectivului de modernizare a liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA – Timișoara – Arad Lot 3 a fost desemnată câștigătoare.

Contractul de achiziţie publică urmează să fie încheiat şi semnat de către ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Vor incepe lucrari de peste 1 mil euro pentru infrastructura de transport

Valoarea totală este de 1.440.433.361 lei, fără TVA.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a obiectivului.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Obiectivul principal al programului de modernizarea este Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord.

După care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D).

Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D.

Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri.

Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla.

Oferta castigatoare intr-un contract de lucrari rutiere va fi reevaluata

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h.

De asemenea, se vor executa lucrări:

* de construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitarela 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel și se vor executa 2 podeţe de descărcare;

* de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

* de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru; Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.

* de modernizare a reţelele locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.

* de protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

 

 

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 5/ iulie-august 2022

Sus