Oferte locuri de munca top

Noi norme privind achiziţiile publice, aprobate de Guvern

Bucuresti,_Romania,_Palatul_Victoriei,_Piata_Victoriei_nr._1,_sect._1;_B-II-m-A-19877

Palatul Victoria

Normele de aplicare în cazul contractelor de achiziţie publică au fost modificate prin Hotărâre de Guvern în ședinţa Executivului din această săptămână.

Modificările aduse vor aduce clarificări în cazul unor situaţii nereglementate până în prezent.

Astfel, în cazul rezilierii contractului de achiziţie publică din vina contractantului autoritatea contractantă emite în termen de 14 zile documentul constatator și este obligată să îl publice în SEAP.

De asemenea, contractantul este obligat să emită un exemplar al documentului pentru operatorul economic și unul pentru dosarul achiziţiei publice.

Ofertantul va putea să corecteze propunerea financiară și tehnică în cazul în care apar erori aritmetice, poate corecta abaterile tehnice minore reprezentând maximum 1% din preţul total al ofertei.

De asemenea, ofertantul va putea să – și modifice oferta în cazul unor abateri tehnice minore care au la bază erori tehnice materiale evidente, fără depunerea unei noi oferte.

Unele măsuri adoptate de Guvern prevăd reducerea birocraţiei în operaţiunile de achiziţie publică. Autoritatea contractantă nu poate folosi calificarea și expertiza personalului desemnat pentru activităţile din contract ca parte a procesului de calificare și selecţie în cadrul procedurii de atribuire a respectivului contract.  La îndeplinirea unor cerinţe privind capacitatea tehnică sau profesională ofertantul va putea invoca susţinerea unora sau mai multor terţi iar capacităţile celor implicaţi se cumulează.  Dacă resursele terţului sunt netransferabile el trebuie să se angajeze să îndeplinească obligaţiile contractuale pe parcursul derulării contractului.

Modificările au fost făcute pe baza recomandărilor Comisiei Europene în domeniul achiziţiilor publice.

Sus