Guvernul ar trebui să apeleze la asistența financiară a Băncii Europene de Investiţii (BEI) pentru finalizarea autostrăzii Comarnic-Brașov. Această variantă este mult mai potrivită decât o concesiune de 8 miliarde euro, consideră deputatul PNL Alexandru Nazare.
Premierul Victor Ponta a anunţat că autostrada va fi gata în 2016, însă după toate probabilităţile aceasta nu se va întâmpla, consideră Nazare. “Niciun finanțator serios nu vine să investească într-un proiect cu studiul de fezabilitate expirat, fără acord de mediu și cu o valoare incertă”, a afirmat deputatul PNL.
Nazare critică Guvernul şi pentru faptul că nu valorifică oportunitatea oferită din perspectiva financiară 2014 -2020 de a finanța proiectele de investiții și din fonduri europene și din fonduri private prin instrumente financiare.
”Comisia Europeană încurajează statele membre să maximizeze impactul fondurilor europene prin îmbinarea cu fonduri private. Au fost astfel de exemple de succes în mai multe state europene: linie feroviară de mare viteză în Portugalia, autostrăzi în Grecia, terminal multimodal în Belgia, infrastructură broadband în Franța și multe altele. Pentru România, această soluție ar putea fi aplicată pentru autostrada Comarnic – Brașov, care este pe rețeaua TEN-T și deci poate fi eligibilă pentru fonduri europene, dar este și atractivă pentru investitorii privați datorită valorilor de trafic”, a mai spus deputatul Alexandru Nazare.