Oferte locuri de munca top

Magistrala I de Metrou Cluj are constructor

A fost desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea Magistralei I de Metrou Cluj.

Oferta depusă are valoarea de 9,059 miliarde de lei fără TVA, față de cea estimată inițial de 9,064 miliarde de fără TVA.

Astfel, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), automatizare trafic și racordare alimentare cu energie electrică aferente Magistralei I de metrou Cluj a fost aleasă asocierea de firme Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut AS – Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia – Alstom Transport SA – Arcada Company SA

Pentru acest contract au fost depuse două oferte, câștigătoarea concurând cu oferta asocierii de firme turce Dogus Insaat Ve Ticaret AS – Tekfen Insaat Ve Tesisat AS.

Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Finanţarea va fi asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele componentei de împrumut a PNRR“, de la bugetul de stat, de la bugetul local, precum şi din alte surse.

Contractul de finanțare a fost semnat în decembrie 2022 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și U.A.T Municipiul Cluj-Napoca.

Magistrala I de Metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran.

Tronsoane de drumuri judetene, reabilitate cu peste 24 mil euro

Tehnologia este de tip „rail” șină de cale ferată și are o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens).

Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești.

Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.

Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.

De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran.

Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Licitație anulată

In schimb a fost anulată, din lipsă de oferte,  licitația pentru atribuirea serviciilor de supervizare pentru proiectare și executie lucrari de infrastructura (struct de rezistenta, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalatii), automatizarea trafic, racord. alim cu energie electrică „tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sist de transp metropol rapid cluj: magistrala I de metrou și tren metropol, incl leg dintre acestea. componenta 1 Magistrala I de Metrou Cluj.

Acest contract avea o valoare estimată de peste 140,55 milioane de lei fara TVA

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/ martie  2023

Sus