Procedura de achiziție publică, cu o valoare estimată de aproape 3 miliarde de lei, pentru modernizare căi ferate a fost suspendată.
Contractul vizează proiectarea și execuția lucrărilor pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Finanțarea este prin PNRR.
Procedura a fost contestată de un ofertant, iar CNSC a dispus în acest moment suspendarea licitației până la rezolvarea contestației.
Contestația a fost depusă de compania Metroul SA. Aceasta a invocat faptul că unele cerințe impuse în fișa de date a licitației ar restrânge plaja de competiție între ofertanții care au depus cereri de participare.
Cele două loturi ale contractului sunt împărțite astfel:
Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireș
Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare este cuprins între km c.f. 500+749 și km c.f. 531+160, între Cap X Staţia CF Cluj-Napoca și Cap Y Staţia CF Aghireș. Valoarea estimată a contractului pentru acest lot este de 1.505.138.213 lei fără TVA.
Lot 2 Aghireş – Poieni
Traseul tronsonului feroviar vizat pentru modernizare este cuprins intre km 531+160 – km 567+690 , respectiv între Cap Y Staţia CF Aghireș şi Cap Y Stația CF Poieni. Valoarea estimată a contractului pentru acest lot este de 1.472.917.742 lei fără TVA.
Ambele loturi vor fi atribuite în baza criteriului de evaluare „cel mai bun raport calitate-preț”. Factorii de evaluare a ofertelor depuse sunt prețul ofertei, cu o pondere de 74% și componenta tehnică (experiența deținută de proiectanți și experți), cu o pondere de 26%.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021