Compania românească specializată în soluții de automatizare și management al accesului a atins o cifră de afaceri de 10,2 milioane euro anul trecut;
În 2022, compania a investit în extinderea și perfecționarea echipei și digitalizare. KADRA a lansat două platforme noi de vânzare consultativă: policarbonat.ro și www.cameromania.com;
Pentru 2023, KADRA vizează o creștere cu 30% a cifrei de afaceri și continuarea investițiilor în digitalizare și proiecte care susțin eficiența energetică.
KADRA, cel mai mare furnizor de soluții integrate de automatizare și management al accesului din România, companie cu o istorie de peste 30 de ani pe piața de profil a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 10,2 milioane euro, cu 27% mai mare comparativ cu anul precedent. Rezultatele financiare preliminare raportate de compania românească marchează o revenire la ritmul de creștere anterior pandemiei, aceasta într-un context puternic marcat de creșterea prețurilor materialelor de bază din construcții (fenomen manifestat la nivel global), precum și de aprecierea costurilor operaționale.
Prezentă la nivel național, pe toate marile șantiere ale țării, KADRA a finalizat anul trecut proiecte dintre cele mai diverse. Ușile de spitale Tormed pentru instituții sanitare noi sau reabilitate, ușile rotative pentru centre comerciale, parcările cu sistem de management automat Parkomatic pentru mari aglomerări urbane sau stațiuni turistice și produsele special proiectate pentru protecția la foc, desfumare și evacuare (trape, cortine antifoc, uși speciale RF) au fost între cele mai solicitate soluții din portofoliul KADRA anul trecut.
Extinderea și perfecționarea echipei KADRA și digitalizarea au fost două direcții importante de investiții în 2022. „Anul trecut am investit în crearea de noi locuri de muncă, adaptate nevoilor pieței și ritmului susținut de dezvoltare în care am reintrat, precum și în training-uri pe teme diverse, pentru ca echipa KADRA să rămână la același nivel performant”, explică Octavian Fanea, CEO-ul companiei. „În acest moment, echipa noastră numără 92 de persoane, dintre care 23 sunt femei, un număr important ținând cont că vorbim despre un domeniu tehnic”, mai spune CEO-ul companiei.
„Se observă un trend al evoluției spre soluții de acces mai sofisticate funcțional și eficiente energetic”
Segmentul ușilor automate, în special categoria ușilor rotative manuale și automate din oferta KADRA a înregistrat o creștere a cererii cu aproape 50%. „Explicația acestui trend ascendent este una simplă: constructorii și clienții finali descoperă avantajele ușilor rotative mai ales în contextul economic actual. Dincolo de designul elegant, ușile rotative cresc eficiența energetică a clădirilor, conferă o izolare mai bună, iar toate aceste lucruri se reflectă în factura la energie. Sunt o soluție economică, confortabilă și care aduce un plus de siguranță”, explică Octavian Fanea. Ușile automate cu funcționalități speciale – cu izolare termică crescută, Thermcord sau cu sistem de evacuare în cazuri de urgență – au fost alte soluții de acces aflate în topul preferințelor clienților în 2022. „Se observă un trend al evoluției spre soluții de acces mai sofisticate funcțional și mai eficiente energetic, cu durată mare de viață”, spune CEO-ul KADRA.
Nevoia de sisteme de management automat al parcărilor din zonele urbane, dar și din stațiunile turistice a condus la o creștere cu 20% a acestui segment din portofoliul companiei. Parkomatic, sistemul de management automat al parcării dezvoltat de KADRA, lider în domeniu, a fost implementat în zone turistice precum domeniile schiabile Borșa și Rarău, Câmpulung-Moldovenesc, Hotel Radisson Blu Brașov, Hotel Ramada Cluj, dar și în mari orașe precum Sibiu, Timișoara, Constanța, București, Oradea sau Galați. Sistemele de ticketing și control al accesului s-au numărat printre soluțiile solicitate, iar Jurasica Adventure Park Neptun este un exemplu în acest sens.
Companie foarte activă în domeniul soluțiilor de acces pentru zona medicală încă din 1993, KADRA a participat în 2022 la reabilitarea spitalelor deja existente din diferite zone ale țării și a montat soluțiile sale de acces în spitale noi. „Ca să montezi soluții de acces moderne în spitale deja existente, cu spații care nu pot fi transformate prea mult e nevoie de echipe cu foarte multă experiență. Ne bucurăm că am reușit și în 2022 să aducem standardele de calitate KADRA în spitale din toate colțurile țării. Avem semnale bune din teren, vedem că etaje întregi din spitale mari intră în renovări și venim în sprijinul acestora cu experiența și soluțiile noastre performante: ușile Tormed (etanșe, semi-etanșe, uși de salon) sau soluțiile pentru protecție la foc (uși rezistente la foc, cortine rezistente la foc) sunt doar câteva dintre acestea”, mai spune Octavian Fanea.
„Ne propunem o creștere cu 30% a businessului anul acesta și sperăm într-o așezare a pieței după o perioadă dificilă”
Dezvoltarea echipei tehnice și a segmentului de service și mentenanță constituie unul dintre obiectivele KADRA pentru 2023, în condițiile unei maturizări a pieței și a creșterii valorilor contractelor de mentenanță cu 30%. „În contextul presiunilor mari pe costuri – de la inflație, la creșterea prețurilor la energie – beneficiarii urmăresc tot mai mult să își securizeze investițiile, să caute variante economice, avantajoase. Soluțiile automate de control al accesului fac parte din această categorie. Iar prelungirea duratei lor de viață prin asigurarea mentenanței este o bună decizie de business în acest context”, mai spune CEO-ul KADRA. Dezvoltarea platformelor de vânzări online, care aduc serviciile și produsele companiei mai aproape de clienți constituie un alt obiectiv al companiei, care, totodată, își propune accesarea de fonduri europene pentru digitalizare și soluții de eficiență energetică ce-i vor permite dezvoltarea în ritm susținut.
„Ne propunem o creștere cu 30% a businessului anul acesta și sperăm într-o așezare a pieței după o perioadă dificilă”, mai spune Octavian Fanea, CEO-ul KADRA.
Despre KADRA
Cu o experiență de 30 de ani, KADRA este singura companie din România care oferă soluții tehnice integrate de inginerie și management al căilor de acces. Fie că este vorba de soluții de automatizare a ușilor, porților și ferestrelor, de managementul parcărilor (Parkomatic) sau de sisteme automate de evacuare a fumului, KADRA inovează continuu, asigurând partenerilor săi servicii complete, de la consultanță până la proiectare, execuție și mentenanță, totul pentru sporirea confortului și sentimentului de siguranță.
Printr-un model de business integrat și know-how inovativ, KADRA este primul one-stop-shop care pune la dispoziție toate soluțiile și sistemele de acces pentru clădiri rezidențiale, industriale, pentru unități medicale, spații urbane și locuințe individuale.
KADRA reinventează spațiul cotidian, pentru ca oamenii să se simtă confortabil, liberi și protejați. Primele plăți cu cardul sau opțiunea plății contactless cu smartphone-ul la stația automată de plată a parcării, primele lucrări de anvergură cu policarbonat din România, primele uși automate ermetice pentru sălile de operații sau cea mai mare și securizată parcare de tiruri nu doar din țară, ci și din Europa de Est sunt doar câteva dintre realizările de pe piața soluțiilor automate de acces de la noi din țară implementate cu succes de KADRA.
Fondată în 1993, compania KADRA înseamnă astăzi mii de proiecte finalizate de o echipă valoroasă de peste 90 de oameni care au atât know-how-ul, cât și deschiderea de a pune la dispoziția clienților experiența acumulată în timp.
Radu Opriș, Andreea Strugaru și Monica Sagmar cred că viitorul companiei pe care o dețin se va baza pe doi mari piloni: dezvoltarea soluțiilor în jurul conceptului de free-flow (circulație și acces liber) și o echipă cu competențe aprofundate, care va fi mereu pregătită să lucreze cu cele mai noi tehnologii din domeniu.