Solplanet x AeroFix

Investitii de 200 mil. euro necesare pentru renovarea centrelor comerciale

Mai mult de 500.000 mp de spatii comerciale din Romania necesita lucrari de renovare in vederea adaptarii la conditiile si tendintele de pe piata. La o investitie de 500 euro/mp, costurile de renovare pentru mall-urile existente s-ar ridica la peste 200 milioane euro, potrivit consultantului Immpuls.
Reconversia spatiilor si extinderile reprezinta 40% din costurile totale de investitie pentru innoirea unui centru comercial.
Procesul de innoierea pe interior si exterior a centrelor comerciale face parte din ciclul de viata a centrelor comerciale de pe orice piata. Dar centrele comerciale din Romania trebuie sa faca mai mult: sa investeasca in schimbari functionale. Aceasta ii va ajuta sa capitalizeze pe oportunitatile si tendintele consumatorilor sau macar sa supravietuieasca.
Facilitatile de divertisment si relaxare sunt elemente cheie pentru un mall. In urmatoarea perioada vom vedea investitii in food court-uri, cu facilitati de calitate pentru servirea mesei, vom vedea o crestere a tipului si calitatii divertismentului. In prezent, proprietarii au nevoie sa acorde mai multa atentie cinematografului, care in ciuda avansului de 14% inregistrat anul trecut de piata, are o rata de penetrare de doar 0.45, in comparatie cu alte piete, unde rata de bilete vandute la populatia totala este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Republica Ceha), 1,8 (Austria) si 3 (Franta).
Renovarea include procese precum imbunatatirea aspectelor estetice, materiale si design (in medie 30% din totalul investitiilor), reconversia functionala si extensiile (atingand 40% din costuri) si imbunatatiri tehnice necesare pentru a indeplini cerintele retailerilor internationali sau in vederea eficientizarii costurilor (in jur de 30% din investitii).

Sus