A fost dat ordinul de începere a elaborării studiului de fezabilitate pentru Centura Timișoara Vest, de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Proiectantul care realizează documentația este Search Corporation SRL, cu subcontractanții Prospect Tehnical Studies, Geotec Consulting SRL, Protelco, Formin, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan”, Total Business Land SRL și Danavi.
Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a Timișoarei, din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591, unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud. Noua șosea va ocoli orașul prin vest.
Lungimea estimată a Variantei de Ocolire Timișoara Vest este de 22 de km și va avea două benzi pe sens.
Studiul de fezabilitate va fi finalizat și predat în 12 luni de la data de începere a contractului.
“O centură ocolitoare nu poate funcționa pe deplin, mai ales la un oraș în câmpie, decât dacă este un inel complet. Centura Nord (în trafic) și Centura Sud (în construcție) au fost proiectate, din păcate, cu o bandă pe sens și nu mai putem schimba trecutul. Dar pentru proiectul de astăzi, Centura Vest, de-abia acum facem proiectul și îmi doresc să fie un drum modern și sigur, cu două benzi pe sens și separatoare mediane, așa cum merită în 2021 un oraș de importanța Timișoarei. Proiectantul are 12 luni, de astăzi, să livreze studiul de fezabilitate pentru acest sector care va închide inelul de centură”, a spus Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
Valoarea contractului este de 3.658.195 de lei, fără TVA.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020