Lucrările la marile proiecte de infrastructură se află în stadii diferite. Pentru acestea, fie stadiile fizice de realizare sunt cuprinse între de 5% și 12%, fie s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Alte proiecte se află încă în curs de proiectare sau această etapă este aproape finalizată.
Drumul expres Craiova – Pitești
Șantierele aferente obiectivului Drum Expres Craiova – Pitești își desfășoară activitatea în regim normal, cu respectarea normelor de protecție sanitară. Ministrul Transporturilor nu consideră că ar exista motive ce ar determina eventuale întârzieri, conform unei note informative a acestuia.
* Drum expres Craiova – Pitești Tronson 1 – km 0+000-17+700, proiect semnat cu constructorul Tirrena Scavi SpA Italia
În prezent stadiul fizic al acestuia este de 5%, cu o dată estimată pentru finalizarea lucrărilor trimestrul IV 2021.
Sectorul 1(km 0-1,800) și sectorul 2 (km 1,800-10) sunt în faza de proiectare urmând să fie obținută Autorizația de Construire în perioada următoare.
Pentru sectorul 3 (km 10-17,700), beneficiarul a emis ordinul de începere a lucrărilor în data de 16 noiembrie 2019.
* Drum expres Craiova – Pitești Tronson 2 – km 17+700-57+500, lot 1, km 17+700-km 36+200, proiect semnat cu asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL –Tehnostrade SRL – Consitrans SRL.
Stadiul fizic al acestuia este de 12,60%, cu o dată estimată pentru finalizarea lucrărilor trimestrul IV 2021.
* Drum expres Craiova – Pitești Tronson 2 – km 17+700-km57+550, lot 2, km 36+200-km 57+550, proiect semnat cu Asocierea SA&PE Construct SRL –Spedition UMB SRL –Tehnostrade SRL –Consitrans SRL.
Stadiul fizic al acestuia este de 9,15%, iar data estimată pentru finalizarea lucrărilor este trimestrul IV 2021.
Implementarea contractele de proiectare și execuție aferente tronsonului 2 – lot 1 și lot 2 sunt în grafic.
Tronsoanele 3 și 4 au fost relansate în licitație în lunile august și septembrie 2019, depunerea ofertelor având loc până la 24 februarie 2020. În prezent, tronsoanele se află în curs de evaluare tehnică.
Pentru acest obiectiv au fost semnate trei contracte pentru proiectarea și execuția a 57,55 km, în valoarea totală de 1.811.821.417 lei fără TVA, aproximativ 385 milioane euro fără TVA, finanțare din fonduri europene nerambursabile.
Pentru anul 2020, sumele alocate pentru proiect sunt de 2,5 miliarde lei credite de angajament și 96,1 milioane lei credite bugetare.
Coridorul IV paneuropean
Conform declarațiilor recente ale premierului Ludovic Orban, pentru a putea finaliza Coridorul IV paneuropean mai sunt de realizat următoarele lucrări:
* Autostrada de Centură a Bucureștiului – sunt semnate contracte pe cele trei tronsoane de pe autostrada de centură din zona de sud a Bucureștiului, este aproape gata proiectarea pe două tronsoane și urmează să înceapă lucrările;
* traversarea munților prin tronsonul Pitești – Sibiu – a fost realizat studiul de fezabilitate, au fost aprobate documentațiile tehnico-economice în 2008. De atunci nu s-au făcut foarte mulți pași înainte.
* Autostrada Pitești – Sibiu
Construcția este împărțită în cinci tronsoane.
Tronsonul 1, Sibiu-Boița, pe care s-a finalizat proiectarea și, ”din informațiile pe care le am, s-a dat ordinul de începere a lucrărilor de execuție”, a spus premierul Orban.
Pentru Tronsonul 5, care face legătura de la Pitești spre Curtea de Argeș, a fost semnat astazi contractul cu firma desemnată câștigătoare, Astaldi.
Pentru Tronsonul 4, licitaţia este spre finalizare și este posibil până în data de 1 iunie să fie declarat câștigătorul și, după perioada de expirare a contestațiilor, să se semneze contractul.
Licitațiile sunt făcute după metoda „design and bill”/proiectare și execuție.
”Termenele mi se par un pic cam mari și trebuie revizuite în negociere cu cei care vor fi desemnați câștigători”, a mai spus Ludovic Orban.
Pentru tronsonul 3, sunt aproape de demarare procedurile de licitație pentru selectarea consorțiului care va proiecta și executa lucrările.
Pe tronsonul 2, încă se mai fac foraje, este ”un tronson foarte dificil și care încă reclamă discuții și proceduri”.
Citiți și:
Peste 56 de ha, in pregatire pentru proiecte imobiliare viitoare