Pe șantierul de reabilitare a liniei de cale ferată Apața – Cața, parte a secţiunii Braşov -Sighişoara, pe coridorul feroviar Rin- Dunăre, progresul lucrărilor este ”extrem de slab”, după cum a constatat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu ocazia unei vizite la fața locului.
Contractul a fost semnat în anul 2020, dar stadiul lucrărilor a ajuns la doar 17,5 % progres fizic. și în continuare se prefigurează întârzieri.
Cei 28,2 de km dintre Apața și Cața străbat un relief foarte dificil, fiind necesară construirea a două tuneluri, unul de 6,9 km lungime (Ormeniș) și celălalt de 5,1 km (Homorod).
”Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârșitul anului viitor. În cazul în care situația nu se îmbunătățește, mă aștept să fie aplicate sancțiuni contractuale dure”, a declarat ministrul Transporturilor.
Contractul pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov–Simeria, secţiunea Braşov-Sighişoara, subsecţiunea 2. Apaţa-Caţa a fost atribuit pe 22 septembrie 2020 ofertantului câștigător, asocierea RailWorks, formata din Aktor S.A.(lider), Alstom Transport S.A. si Arcada Company S.A.
În 23 decembrie anul trecut, valoarea contractului a fost majorată pentru lucrări suplimentare cu 0,03%, ajungând la 2.737.812.640 lei fără TVA, potrivit SEAP.