Pare că nu va fi simplu să fie realizați cei peste 1.000 de km de piste pentru biciclete, pentru care au fost alocate milioane de euro prin PNRR.
La Brașov, o singura firmă (din Turcia) a depus ofertă și a câștigat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind realizarea unor piste de biciclete și perdele forestiere de protecție în județul Brașov.
Valoarea contractului de servicii este de 3.899.777 lei.
În urma desfăşurării procedurilor de achiziţie a fost declarată câştigătoare societatea Inpro Mühendislik Müşavirlik Anonim Şirketi din Turcia, singura care a ofertat realizarea acestei documentaţii.
Termenul de implementare a contractului este de 14 luni.
Prestatorul propune doi subcontractanţi:
* Firma Terra Silva SRL va realiza 3% din contract, respectiv documentele pentru proiectarea şi elaborarea studiilor de teren şi a documentaţiei tehnico-economice pentru împădurirea terenurilor agricole, perdele forestiere de protecţie şi plantaţii în vederea combaterii eroziunii solului şi stabilizării nisipurilor mişcătoare.
* Firma Interhub Development SRL va implementa 10% din contract, însemnând asistenţă tehnică şi de specialitate, indigenizarea standardelor, asistenţă în cooperarea cu autorităţile române şi management de proiect.
La finele contractului, firma prestatoare va livra administraţiei judeţene o documentaţie formată din patru studii de fezabilitate, câte unul pentru fiecare zonă a judeţului Braşov, acestea urmând să reprezinte baza pentru dezvoltarea infrastructurii de ciclism, de perdele forestiere și plantații de protecție pe drumurile din județul Brașov.
Prima fază a contractului, cu o durată de 6 luni, include realizarea studiului aferent Zonei Metropolitane Braşov, în baza căruia să fie conectate traseele de biciclete existente sau în implementare în municipiul Brașov, plecând din capătul exterior al acestora, cu localităţile: Cristian, Ghimbav, Codlea, Hălchiu, Feldioara, Sânpetru, Bod, Hărman, Prejmer, Budila, Tărlungeni, Săcele, Predeal, Râşnov, Zărnești şi Vulcan.
Faza a doua a contractului vizează Țara Făgărașului, respectiv conectarea pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu zonele Făgăraș şi Victoria.
În cea de-a treia fază se va realiza conexiunea pistelor deja proiectate cu zona Rupea, respectiv cu localitățile Rupea, Racoş, Viscri (cel puţin), precum și proiectarea lor pe lungimea culoarului Oltului care permite dezvoltarea unei astfel de infrastructuri.
Cea de-a patra fază a contractului vizează proiectarea legăturii pistelor propuse în Zona Metropolitană Braşov cu Buzăul Ardelean, respectiv cu localitățile Teliu și Vama Buzăului.
Proiectantul va propune mai multe soluţii pentru pistele de ciclism, în funcţie de situaţia identificată pe teren, ceea ce înseamnă atât realizarea unor trasee rapide asfaltate şi delimitarea unor piste dedicate pe sectorul rutier, cât şi amenajarea de trasee neasfaltate sau crearea de piste neamenajate pe poteci situate pe terenuri agricole, prin păduri şi pe diguri.
„Ne propunem să avem o mie de kilometri de piste de ciclism de-a lungul drumurilor din judeţul Braşov. Adăugăm la acestea trei sute de kilometri de perdele forestiere și plantații rutiere de protecție. Avem în vedere ca de-a lungul traseelor să existe stații tehnice, parcări conectate cu transportul public judeţean şi cu cel feroviar, toalete publice, precum și spații de odihnă. Pentru implementarea tuturor investiţiilor care vor rezulta din Studiul de Fezabilitate, intenţia noastră este să accesăm fonduri europene nerambursabile pe axele care vor fi disponibile”, a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.