Oferte locuri de munca top

Finantare pentru SF-ul Autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni

Pentru revizuirea și actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni urmează să fie aprobate activitățile eligibile pentru finanțare cuprinse în proiect.

Pentru aceasta, executivul va aproba necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor necesare elaborării acestui SF din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Proiectantul care va completa Studiul de Fezabilitate este Consitrans SRL, oferta acestuia fiind de 58.830.448 lei, fără TVA.

Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni este un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni care va străbate judeţele Mureş, Harghita, Neamţ şi Iaşi şi va avea o lungime de aproximativ 320 de km.

Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni, un proiect inițiat în urmă cu 14 ani

În anul 2007, pentru Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni a fost elaborat un studiu de prefezabilitate, rezultând că varianta optimă de traseu este Târgu Mureș – Sovata – Ditrau – Tulghes – Poiana Largului – Tg. Neamț – Târgu Frumos – Iași – Ungheni.

În perioada 2010 – 2011 a fost contractată elaborarea de Studii de Fezabilitate, pentru Autostrada Târgul Mureș – Târgul Neamț – Iași – Ungheni, separat pentru trei sectoare. Cu excepția Acordului de Mediu, au fost obținute toate avizele aferente pentru toate cele 3 sectoare.

În anul 2018, proiectul a fost prevăzut să fie realizat din fonduri europene, bugetul de stat și credite externe.Tot atunci, tronsonul de drum a fost inclus în sistemul de Parteneriat Public Privat.

În 2020, proiectul a fost preluat de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză

În momentul de față legătura Moldovei cu Transilvania este deficitară, desfășurându-se prin culoarele DN 15B – DN 15 respectiv DN 15-DN12C-DN13B, care prezintă trasee sinuoase și declivitati mari la traversarea Carpaților Orientali. În urma unei analize de trafic s-a constatat că acestea nu pot prelua fluxurile sporite de trafic, generate de dezvoltarea socio – economică.

Autostrada va face conexiunea între Coridoarele Pan Europene IV și IX.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/aprilie 2021

Sus