Solplanet x AeroFix

Exproprieri de 15 mil euro pentru Metroul dintre Gara si Aeroport

Vor începe noi proceduri de expropriere pentru realizarea liniei de metrou Magistrala 6 „1 Mai – Otopeni”, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern, aflată în dezbatere publică până pe 18 martie.

Măsura vine ca urmare a revizuirii Studiului de Fezabilitate.

Inițial, linia care va face legătura dintre gară și aeroport, avea prevăzută stația Piața Victoriei drept punct de pornire. Totuși, potrivit ultimelor decizii, conexiunea dintre Otopeni și Gara de Nord se va face direct, fără stația intermediară menționată mai sus. În urma acestei decizii, traseul inițial a fost redus la 14,2 km, numărul de stații a scăzut la 12 și execuția depoului nu mai este necesară, urmând ca obiectivul de investiții să fie deservit de noul depou Străulești de pe M4.

Urmare a revizuirii Studiului de Fezabilitate au fost identificate 43 de imobile proprietate privată, ce urmează să fie expropriate. Imobilele însumează o suprafață de 40.713 mp și sunt deținute de persoane fizice, juridice sau chiar de statul român. Ba mai mult, potrivit datelor furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, există o serie de imobile, având o suprafață totală de 2.586 mp, asupra cărora se instituise sechestrul asigurator. Nu în ultimul rând, inițiatorii mai menționează că pe amplasamentul lucrării există un teren ce a fost retrocedat Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară și, ulterior, a contribuit la capitalul social al societății Băneasa Investments SA.

Despăgubirea proprietarilor depășește 67 de milioane de lei, adică aproape 15 milioane de euro.

Dintre imobilele situate pe amplasamentul magistralei, cea mai mare valoare a despăgubirii o are un teren din sectorul 1, București. Din suprafața totală de 8.748 mp, porțiunea de teren afectată este de 3.029 mp, având construcții de 2.161 mp. Pentru cedarea dreptului de proprietate, Auto Rom SRL va primi 11,86 milioane de lei. Cheltuielile au fost estimate de către Guvern, pe baza unui Raport de evaluare realizat de un expert autorizat ANEVAR.

Potrivit variantei finale a Studiului de Fezabilitate, amplasamentul M6 va traversa mai multe cartiere din sectorul 1, București: Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni.

„Principalele areale traversate sunt: zone de locuire, de activități comerciale, servicii, de transporturi, zone cu destinație specială, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potențial de construire, spații verzi și de agrement. De-a lungul traseului, vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal și supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord”, arată inițiatorii.

 

arena-constructiilor-martie-2017

 

Revista –    Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia martie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus