Drumul expres Arad-Oradea va costa peste 1,5 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați la finele săptămânii trecute cadrul unei ședințe comune a Primăriei Oradea și CJ Bihor.
Săptămâna aceasta se vor reuni și consilierii locali și județeni din Arad pentru a aproba indicatorii.
Acest proiect reprezintă o premieră la nivel național având în vedere colaborarea dintre mai multe instituții publice.
Ministerul Transporturilor, prin CNAIR colaborează cu patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.
Drumul expres va avea 120 de kilometri, o viteză de proiectare de 140 km/h și presupune realizarea a 70 de poduri și podețe, 12 noduri rutiere și un pasaj (Meșteșugarilor).
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Arad-Chișineu Criș, Chișineu Criș-Salonta, Salonta-Oradea.
la Salonta se va conecta la rețeaua drumurilor expres din Ungaria.
La Arad, Chișineu Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură cu o lungime totală de 10 km. Peste 40 km de bretele cu o singură bandă vor asigura racordarea drumurilor existente la noul drum expres.
Valoarea investiției se ridică la 10.710.315.054 lei (inclusiv TVA).
Investiția se va realiza cu sprijinul fondurilor europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a declarat: ”Ne dorim ca în primăvara anului viitor să avem proiectul tehnic și să putem demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor. Termenul de execuție va fi de trei ani.
În următoarele trei luni urmează să parcurgem procesele de avizare, să realizăm auditul de siguranță rutieră și să finalizăm procedura de mediu.”
Primarul municipiului Oradea, Florin Birta.a transmis: ”Conectarea drumului expres Oradea-Arad la drumul de legătură dintre Oradea și autostradă, la care se lucrează acum, este cel mai important nod rutier pe care municipiul îl va avea. Dacă inițial aici era prevăzută o girație, prin demersurile făcute de către administrația locală, respectiv județeană, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, aceasta va fi înlocuită cu un pasaj”.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022