Oferte locuri de munca top

Drumul de mare viteza Bucuresti – Giurgiu: In etapa de consultare a Caietului de Sarcini

Caietul de Sarcini pentru Drumul de mare viteză București – Giurgiu urmează să fie lansat în consultare publică săptămâna aceasta de către Compania Națională de Investiții Rutiere, după cum a anunțat Gabriel Budescu, directorul general CNIR.

Drumul de mare viteză București – Giurgiu este proiect propriu al CNIR, iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 de luni.

,Proiectul va fi promovat în perioada imediat următoare pentru că este în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu – Ruse.

De la Giurgiu, această legătură modernă va fi până la Autostrada A 0 București Sud sau chiar până la Autostrada A 1 București – Pitești, respectiv A 2 – Autostrada Soarelui.

Gabriel Budescu, a explicat: ”Va fi o analiză multi-criterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteză București – Alexandria, cu A 1 București – Pitești și A 2 București – Constanța și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și financiar. Profilul drumului, Autostradă sau Drum Expres va fi stabilit în urma Studiului de Fezabilitate.“

Totodată, pe lângă soluțiile inovatoare precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), proiectantul va prezenta o analiză în ceea ce privește materialele de construcții din import sau producție internă.

,,În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, vom cere în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, pe care îl importăm. Săptămâna viitoare va fi lansat în dezbatere publică acest caiet de sarcini pentru Drumul de mare viteză București – Giurgiu, tocmai pentru că am inclus aceste elemente de noutate și vreau să avem un răspuns din partea pieței înainte de lansarea licitației în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP)”, a mai precizat directorul general CNIR.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2024

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2024

Sus