Oferte locuri de munca top

Doua proiecte rutiere, dezvoltate in comun de Romania si Moldova

Pentru infrastructura de transport transfrontalier România și Moldova au pregătit în comun proiecte în vederea accesării fondurilor europene.

Cele două aplicații de finanțare comună au fost depuse în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility).

Valoarea totală a celor proiectelor rutiere Ungheni (RO) – Ungheni (MD) și Albița (RO) – Leușeni (MD) depășește 86 milioane de euro.

Atribuțiile fiecărei țări pentru cele două proiecte sunt:

Ungheni (RO) – Ungheni (MD)

Partea română

* modernizarea DJ249A la un profil de drum național, care va face legătura cu noul pod peste Prut, aprobat deja cu finanțare CEF. Această infrastructură va funcționa și după conectarea podului de la Ungheni cu Autostrada A8, ca nod rutier cu drumul național din proximitate.

* Achiziționarea și instalarea echipamentelor la PTF.

CNAIR va lamuri o cerinta de documentatia de atribuire

Partea Republicii Moldova

* Construirea infrastructurii de acces între noul pod de la Ungheni și rețeaua de drumuri existentă, precum și a punctului de trecere a frontierei în Republica Moldova;

* Achiziționarea și instalarea echipamentelor la PTF.

Valoarea totală a proiectului este de 66.372.078 euro, din care contribuția Uniunii Europene este de 33.186.039 euro (valori fără TVA).

Albița (RO) – Leușeni (MD)

Partea română – scopul principal vizează fluidizarea traficului în PTF prin:

* Dotarea Punctului de Trecere a Frontierei existent cu echipamente care vor fi exploatate de către reprezentanții Administrației Naționale a Vămilor Romane;

* Reorganizarea fluxului de mărfuri care intră în țară, prin extinderea și relocarea Agenției de Cântărire Albița în vecinătatea stației de tratare a biroului vamal, înainte de intrarea în terminalul de mărfuri și înainte de controlul poliției de frontieră;

* În paralel, Ministerul Transporturilor din România realizează documentația tehnică pentru un nou pod peste Prut în locul celui existent, cu 2 benzi pe sens, care, de asemenea, va fi propus spre finanțare din programul CEF.

TOPUL DRUMARILOR

Partea Republicii Moldova

* Infrastructură de acces la podul Albița-Leușeni – lărgirea la 4 benzi de circulație a drumului, pe o lungime de cca. 1km (având în vedere lărgirea proiectului podului în curs de dezvoltare de către autoritățile române);

* Fluidizarea traficului prin modernizarea dotărilor existente la punctul de trecere a frontierei, dotări care vor fi operate de către reprezentanții Serviciului Vamal Moldovenesc;

Valoarea totală a proiectului este de 19.653.952 euro, din care contribuția Uniunii Europene este de 9.826.976 euro (valori fără TVA).

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie  2022

Sus